Skip to main content

Berakhir Alam Persekolahan Aku ~~

bye~bye bju kurng putih ;))

akhirnye mase yg qid nantikan selama ni dah pown tibe..
mulai esok qid bukan lagi bergelar pelajar stad..
qid Bekas Pelajar STAD.
lepas ni dh tak ade dah hebohh nak beli baju sekolah,kain sekolah,begsekolah.
buku-buku....pensil box..pen.liquid...
semua nyeee....
hermmm hujung thun ni qid relax..
xpayah nak huru hara cri brng nak gi sekolah thun depan..
tapi..
biler tgk owg2 ni beli brng sekoalh semua perasaan ni rse pelikk
"lahh aku dah abis sekolah lahh x perlu beli lagi"
ermm tuh lah ayat yg akan kuar biler qid tgk owg2 ni sebok beli brng sekolah!!
alam lagi satu?
alam ape?
Alam dewasa.
hidup penuh dengan perkataan BERDIKARI.
segala ape yg di ingin kann..
harus di usahankan sendiri..
nak cri kerja??
cari sendiri...
sebelum ni segala surat yg skolah bg memang qid akan suruh ayah isi..
smpai kann list buku teks pown ayah yg isikann..
nme at buku teks pownn ayah yg tulis kannn..
tapi mulai skng semua nyee qid kena wat sendiri..
nak isi borang nak mintk kerja??
isi sendiri...
nak ituu...nak inii..
BUAT SENDIRI..

ermmmm..tak thu lah mungkin bnde ni kwn2 qid xrse..
mungkin lahhh...
qid rse lain sangat2..
saat di alam persekolahan mcm2 terjadi...
dari qid tadika.sampai qid abis tamatkan tingkatan 5
mcm2 yg terjadi...mcm2 perngai yg qid jumpe..
mcm2 kes yg qid buat..mcm2 kawan yg qid dapat..
tapii tuh semua sedikit sbyk mngajar qid untk lbih bijak memilih
sape sje untuk di jadi kann tman tika qid smkin dewasa nanti...

sape saje yg follow blog qid ni msti pelik kann..
dulu qid benci sgt ngan STAD...
qid nak cpat2 abis sekolah..
tapi sekarang??
qid mcm sedih plakk kan nak tinggalkn stad..
padahal dulu bukan main qid menyampah lagi dgn sekolah tuhh...
aduhh qid ni pown ade perasaan tauu..
nmpk je cm ni..tp ati dalam ade bungee tauu..
hahaahhaah...
tipu lah qid ckp qid tak sedih tinggalkan stad..
tipu lah klu qid ckp qid akan 100% lupe pade kngan di STAD tuhh..
tipu lahh weiii..
qid ade perasaan..and qid ade akal dan fikirannn...
memory kad otak qid pownn ok lagi untk qid ingt ape sje yg berlaku....
5 tahun qid kat stad uh...
lima thun akan datg skli pown mungkin qid x mampu untk lupekan segala
kenangan di stad uhh...
mcm mane awal nyee qid kenal fatin,aishah nor,aishah alip..
dah tuhh qid bstfrend plak ngan amierul.
qid kenal bedah..qid kena tmpar ngan cikgu hazlina.qid kena marah dgn cikgu latifah..
dah tuh naik skolah pagi...
qid kena than plakk hari2 time rehat dgn ustxh kartini..
kite owg kena mrh ngan cikgu zizan..
mcm2 lah esya...time form 3 tuh plak wujud kumpulan GM.
yg awal nyee mksud Geng Members then di tukr oleh Amin sbgai Geng Mamak.!!!
adoiiii....time form 4 plak..lagi bermakne..mase form 4 lah qid mule bertgur spe ngan roy..
pasal member??mlz nak ctew lahh..time form4 qid ilang kawan..and qid dpt kwn..
thun paling perit time form 4 lahhh....
tapi mse form 5..hidup ni sdikit ade sinar...ape die??
qid mngenali roy..
insan yg bergelar bapa yg sgt bertnggungjwb terhdp sape saje yg die kenal!!
qid bertuah kenal die...
tanpa die qid mungkin akan lebih terukk....
kat stad jugak mnjadi saksi janji qid pade roy yg qid akan
behenti merokok and tinggal kann segala perkara karot yg selalu qid buat...
SMK tunku ampuan durah yg jadi saksi segala2nyeee..
klu nk cite kenangan..mcm2...smpai tige empat post pown x bis..
kdng2 uhh kenangan kena mrh ngan cikgu pownn boleh jadi indahh..
bg qid kngan pahit di stad hnye stu,iaitu mengikat janji dengan due owg insan yg
pernh berglr sahabat pade qid..

pekara yg qid akan rindu lepas ni~~
*tido dalam kelaz..
*buat giler2 time cikgu tgh mngajar dgn zaty.
*lepak dekat pondok belakang
*msg roy time tgh perhimpunan
*msg roy time tgh bljr.
*serong kelaz sejarah kat toilett
*bce yassin ramai2 dengan member stiap jumaat
jalan2 pergi makmal
*pusing2 sekolah..

ermmmm tu lah antre nyee...
bk benda lgi qid nak ckp sebenarnyee..
tapi..esok lah sambung okey!!
skng ni x blh..
smp sni jee blh skng ni ok!

qid mau story pasal befday Zatyy...
ermmm..Salam <3 

Popular posts from this blog

Terima kasih sahabat jahanam

Assalammualaikum.
Terima kasih pada siapa saja yg pernah mendoakan aku.
Tuhan saja boleh balas.
Aku ada satu soalan. Masih ada lagi org yg nk berkawan dengan orang yang berpenyakit?
Hahaha aku tahu, tkde.
So siapa je yg nk pergi dari hidup aku. Go on;
Aku dh redho.
Aku tahu aku kne terus kuat. Tuhan tu bg aku peluang. Aku kne teruskan wlpn benda ni semua menyakitkan.
Lagi sakit bila kwn susah senang kau cakap,
lepas ni klo tk penting tak pyh cari;
Ye. Hakikatnya aqid amsyar. Kau dh tak berguna pada sesiapa.
kau manusia yg botak mcm toyol ni dh tk berguna pada sesiapa. Harus sedar diri. Dan terima semua ni. Tuhan tu tengah trus uji kekuatan kau aqid amsyar oi.

Terima kasih sahabat jahanam

Siapa yg nk stay, aku terharu. Terima kasih.

Happy Birthday Ajrul Ameel

Happy Birthday along.
Mungkin semasa kmo baca ni aku masih lena. Atau aku tak tahu apa dah jadi pada aku. Maaf sejak perkenalan kita tak pernah sekali aku datang menyambut hari kelahiran kamu. Maafkan aku.
Aku harap kmu sentiasa bahagia dengan insan insan yang kamu sayang.Semperna befday kmo aku tahu bukan aku yang patut meminta.
Tapi. Ketika kamu baca posting ni. Aku nak minta kamu supaya jaga diri kamu sebaiknya.
Aku mungkin takkan ada dalam hidup kamu seperti dulu. Aku dengan kamu dah jadi kenangan. Kenangan yang aku akan simpan. Tapi.
Kamu kena tahu, kamu selamanya abang aku, along aku.
Dan aku tetap ingin jadi adik kamu selamanya. Terima kasih pernah berkongsi kasih sebagai abang aku.
Aku hargaiAku sayang kamu.

Aku kawan; Aku kawan sungguh sungguh.

Assalammualaikum
Hari ni terjaga je dri lena.
Aku terfikir.
Betul ke apa aku buat?
Mungkin ye, mungkin tidak
Mungkin tk siapa pun peduli
Mungkin.

Aku cuma mengharapkan aku lebih tenang
Aku lebih kuat.
Kuat.
Sedangkan aku sendiri thu aku tk kuat.
Biarkan beribu org dtg menyakitkan aku,
Tapi,
Aku tetap mencuba untuk kuat.
Aku pun tk sempurna

Jenis aku, aku kawan;
Aku kawan sungguh sungguh.
Aku sayang;
Aku sayang sungguh sungguh
Ada sebab kenapa aku buat semua ni
Ada sebab yang kau sendiri tak tahu kenapa aku benci.
Ada sebab.
Biar aku dgn dia je tahu kenapa.

Satu yang perlu kau tahu,
Aku sendiri takkan buang kau.
Tapi bila aku buat,
Kau kena tahu ianya bersebab.

Salam