Skip to main content

mizz giler dengan suasane mlm tadii.. ;)

:: pic yang paling tak ikhlas yg abg tolong ambikk kann::
kau sengal abggggggg!!!!!!

salam esya..
heyy skang qid at kampung Abang Ajam tuu haa..
semalam buat kenduri at sni..
ermm 100 ari pian meninggal and kenduri utk arwah esya skali coz genap due thun kmo xde..
haaa ckp pasal kmo genap due thun ni kannn...
posting qid yg sblm ni qid silap plakk bantai taip "genap sethun kamu pergi"
padahal thun ni dh due thun kmo pergi!
qid silapp...
haaa cakap pasal semalam kann..
semalam dri perak qid singgah gi umah mak teh at labu ambik
barang,sekali jumpe royy..kampung die ann at area pekan labu tu haa..
time tu abg suh qid beli 100plus at satu kedai ni..
qid gi lahh beli skali nampak die ngah makan roti cnai with iqbal and danial tu haa.. ;)
die pown ape lagi bnje lahh qid and abg..hihihihihih
x malukann..dah tu die ajak abg dtg umah parents die..
x jauh laa dri situ..
umah parents die memang lawa sgt laman die...
hijauu..perhhh memang snap pic best lahh!!!
cite snap pic ann..abg semalam yeye lahh ngan awex die bagai ambik gmbr pakai DSLR diee tuuu!!!!
smp ann qid nak take pic stu pown x bagii..aduhh gilerr kendekutt kau banggg!!!
pic qid die xkasi de ambik!!
pic die ngan awex die uh die suh qid plak ambikk..
asuhh senget laa ko bang!
sib baik roy ade cam tauu!!
haaa xde laa melepas qid ambik gmbr at place yg lawaaa sgt2 tu ;)
thankz royy..
dah tu qid ambik pic stu pkai cmre pghone chingaiii uhh..
qid suh abg yg snap..punye lah x iklas die tu..pic  sengal yg die ambikk..
aduhh kau memang cri pasal ngan aku kann bang???
ko tgk aku dpt cmre tiii jgn harap aku nak pandang muke kau tauuuu ;PPPPPPP
eeeeeeee...sengal!

semalam dri ptg smp tgh malam memang best lahhh!!!
burak ngan abg ajam...ngan abg wann..lme giler x berkumpul dlm stu umah mcm tu..
then burak lmee..memang pecah perut laa smlm layan abg ajam...
syang kau ketat2 laah abg ajam...
ermmm minggu depan smp lah 8/12 qid xjumpe abg ajam...
after exam abg ajam ckp bru abg ajam bwk naik tmpt die..
abg ajam kte nanti ajl blh lah ikot die...enjoy abis2 abg ajam ckp..
but skng abg kte qid kne fokus to SPM..

ermm ok abg..ko plan laa erkk ape yg terbaik utk qid...
qid percye kau buat tu semua utk kebaikan qid kann??
~~ok lah ti qid sambung erkk!
qid ade kerja skit ni..

~~hari terus berlalu..
6 hari jee lagi yg betul2 qid jumpe member2 skolah ni..
pasni evrthg is over!!
hihihihihihi ;)

~~terlupe nak share ape yg qid pK dri semalam sbnrnyee..
esya thu sebelum qid kenal roy..qid x pernah terserempak ngan die kat luar sekolah!!!
sekali pown x pernah esya...
but since die tegur qid dulu..since qid mule kenal die...since die start uruskan jenazah piann dulu...
blh dikatekan byk kebetulan yg berlaku antre kamii..
yang paling nampak sgt kebetulan biler ummi mengajr di sekolah lme qid..
die kenal cikgu2 skolah rendh qid yg qid syg sgtt tu...die thu semua sejarah2 qid at skolah tu..
dh tu sejak tu qid slalu terserempk ngan die at mne sje qid pergi..kdng2 die sndri ckp mcm ni "mane sye ade situ awak ade.." padahall die tu yg mane qid ade stu die ade...
mcm pgi semalam....x sangke plak die ade at kedai tu..kat AREA LABU pown blh tersermpak ngan die kee??
ayoooo......memang kebetulan lahh!!!qid dgn roy tak thu ape yg Allah aturkan utk kami..
tapi kami akan tetap terus mcm ni smp sesuatu yg sediri akan dtg dan terjadi tanpa diduga.....

;)) dri smlm qid pK bende ni,knp mcm ni??

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

Morning!

Ni gambaq ngan #KukuBesi yang qid promise nak masukkan tuh :D Assalmmualaikum esya! heyyy morningg!! haa felikk tk kenapa qid masukk pepagi bute nihh?? Hahahah actully qid tk tidoq pownn malam tadiii... entah laaa..mcm2 dugaan plakk dtg malam tadii..hanya mampu bersabarr and harungi jee semuanye.. Siyezlyy qid tk thu kenapa sem nii qid jadi seorang yang pemarah..SEMULA! Ya Allah....Pantang org buat silap,pantang org kuang ajaq,pantang org buat qid menunggu memang hanginnn laa qid satuu badannn..Tak kisah lahh sape org tuhhh..Akak abg or member sndriii!! yang qid thu marah marah marahhhh..! Aghhhh!!! kenapa qid yg dulu dtg balikk dlm diri nihhh?? qid tak nak jadi pemarahh..qid tak nak jadi hanginnnn macm dluu!!! qid tak nak! how lahhh esya??? yang qid ingt dluuu qid start jadi tak pemarahhh lepas abg iwan nasihat kann qid sumeee... but now?? whoo?? Ajam?? memang takk lahhh! NEVERR!! tgk muke die pown skng nii QID MENYAMPAH! Enth lahh esyaa..Ape yg buat qid jadi mcm n