Skip to main content

Asalammualaikummm!!!


heyy esya..
smlm kte nak citew pasal yg ari sabtu malam tu kann??
ermm tapi x sempat lahh nak tulis semalam..
bz giler2 semalam..
haa esya thu x kite owg smp dlm kul 6.30 ptg tau..
dah tu bersapaa plak tunggu abg syam and yg lain2 kul9 bru sampai!!
yg family roy awal2 lagi dah masuk blik tido,
lepas jee solah maghrib ramai2..roy ckp kat ayah "tido kejap lah,penat.."
ermm dengan ummi,danish semua tido pas magrib uhh!!
mane x penat..duduk dlm keta dri kelantan mau nyee kebas buntot tuu..hihihi
dlm kul 8.45 bru dowg kuar...pas isyak lahhh!!!
time dowg stu family tuu tido,mama and ayah qid bantainyee gi jalan2 at tepi laut tuh..
mcm biase lah qid ngan remy klu dh jumpe x wat hal x sahh kann!!
remy bantai nyee nye pnjam keta ayh pas magrib uh then kiteowg bertiga..dgn awex remy skali ,
kiteowg gi Masjid Tanah...nak tau ape jadi at masjid tanah tuu??
haahahahah dgn free2 nyee remy kena saman...haa ambik kauu!!
time dh blik2 tuu kiteowg x sebut pown pasal saman tuu..time nak blik tuu bru remy tunjuk at abg syamm..
punye mengamokk abg syamm..siott jee....

time dowg sebok2 buat bakar2 uh,
abg syuk,ayah and walit pergi sewa bot dowg gi mancing tgh2 laut tuu...
perhh qid nak ikot tau..last2 ayah ckp ape tau "dah kmo tu bdk2 duduk jee at sni main ngan danish and faris"
perhh ayat ayahh..macam qid ni bru 8 thun plakk kan nak suruh qid main ngan danish and faris tuu!!
hermmmm..sakit ati,sib baikk lah si remy tingtong tu ade..
time ayah,abg syuk and walit gi mancing tgh laut..qid ngan remy bantai tulis2 at pasir..mcm2 kiteowg tulis...
siap ambik2 gmbr skali!!
memang best lahh!!!
yg paling2 best biler tgh makan..
mcm biase lahkannn kalu gi laut ni x bwk gitar x sahh!!!
time makan ramai2 uh...tah mcm mne qid ngan remy blh nyanyi lagi "warisan wanita terakhir"
x perasaan pown yg kite owg nyanyi uh semua owg join tepuk tgn ikot rentak musik uhh!!!
mule2 qid ngan remy main2 jee...
skli terus full song kiteowg nyanyii...
roy ade record...memang aduhh terase auu biler tgk video uhh!!!!
program mlm tu memang best!!
mcm camp btl2 plakk..
dgn unggun api..
~~ckp pasal unggun api,
unggun api tu qid ngan remy yg buat..mule2 kiteowg buat sje2 jee sbb byk nyamok..
dah tu kite owg duk laah at ctu berdue bork2 bagai kann..
sekali kejap uh abg syam dtg..die pown borak2 gakk..
lme2 uh semua join kat stu..duduk keliling and ckp pasal mcm2 benda!!
memang seronok!!
roy tanggap gambr byk!!!
ade dkt2 500 keping gambar lahh!!!
ari khamis ni bru nak gi ambik pic at roy...
 ;)
~~mlm tu gak roy ajar qid cre ambik gambar..
die ajar qid ambik gmbr pakai lighting...
mcm2 lahh..memang best sgt mlm tuu..

klu nak cite kann memang x abis lahh..
mcm2 benda jadi mlm tu...
kiteowg ketawa...kite bercerita...kiteowg meluahkan perasaan..
ya allah Sumpah bestttt sangat2...

mcm dh qid ckp
mlm tu qid buang semua mslh qid...hermmm
qid happy sgt2....
mlm tu gak qid tnye pndpt roy pasal hal ari tuu...
and lepas jee tnye roy tuu...
roy ckp ni "malam ni semua dah berakhir..buang jauh2 benda tu semua"
yeahh royy mlm tu semuanye dah berakhir..

*qid xthu nak ctew mcm mne ni esyaa..
suasane mlm tu membawa bykk sgt kenangan..
lme qid x picnik mcm tuu...
qid bhagia sgt mlm tuu.. ;)

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.