Skip to main content

alhamdulillah.


hey esya..qid bru pas blik dri jamuan akhir thun kelaz 5 ANTAH!
utk thun yg terakhir jamuan ni..
jaum yg terakhir sekali!
tiade jamuan lagi di alam persekolahan nii lagi..
itu lah jamuan yg terakhir utk qid!
alhamdulillah cuace ari ni cerah!
utk pengetahuan esya laa kan.
seminggu dua ni setiap petang hujan!
byngkann setiap hari hujann jee..
tapi dh sminggu kmi semua berdoa mintak2 x hujan laa mase
hari and mase kami buat jamuan tu!
sampai buat solat hajad laa bagai!
and syukur sgt!
doa kami,harapan kami semua allah makbur kann...
esya bayang kann dari khamis malam die tu hujan smpai lahh pagi tadi..
time tu dh berdoa byk2 dah!
and nasib kami memg baik biler petang tu x hujan!!
ya allah bersyukur sgt2...
semua ape yg kami buat akhirnye terlksana juga!!
ikotkann awal2 nye esya byk sgt permslhn yg berlaku dlm usha kteowg nk uruskan
jamuan ari ni..mcm2...kalu pK balik!satu2 yg jadi...
tapi skng!
semua nye dh berlaku dgn baikk skali!!
cuace cerah yg qid doa slma ni..akhirnye berlaku gak!!
thankyou ALLAH ;))
~tapi jamuan ni kami yg berusaha mcm2 ni agak terkilan lah biler ckgu2 yg kiteowg ajak
x sampai setgh pownn yg dtg!
hanya 4 org cikgu shaja yg dtg!
qid try punye try col sowg2 cikgu...
qid col sir subra die kte die x dpt dtg coz kat hospital,qid col cikgu mahadi.die kte ade hal
tapii suare die mcm tido coz die angkat phone lmbt!!
qid col cikgu azlinatun x angkat plak!!
lastt skali nak col ckgu mimi,tapi number die sowg pown xde!
ustaz awal2 lagi dh ckp yg die ade hall..ok fine!
hermmm x pe lahh mungkin cikgu2 ni ade hal yg x dpt di elakkan,
masing2 berkeluarga kannn.. ;))

jamuan kelaz dh selesai dah!
yg tinggal skng jamuan tuisyen and befday party abg ajam esokk jee ;))
sebut pasal befday abg ajam..aduhh mcm2 laa abg mierul plan utk ko bang!
hadiah ko aku x beli lagi bang!
ermm opo ko nak bang???
hihihihihi..
serius x sbr ngan befday party abg ajam ni laa..mesti gempak!
kali ni wat without peminat2 die tu!
kali ni buat hanya budak2 HR!!
kteowg dh order abg ajam dulu dah...so funclub die x leh usikk die ari tu..
haa padan muke..b4 this kowg jee ann sebok!
;)) xsabar nyee aku!!

qid nak memory card qid lah esya!!
satu2 nye memory micro yg qid ade...
SD pnyee byk lah!!ni micro punye satu tuu je ade..tapi??
aduhh apesall lah aku smpan bnde uh kat dlm uh smpkann si roy uh ckp yg die
akan mengambil mase yg agak lme uk simpan memory uh!!
aduuhhh ko ni roy,dh laa ustz dah tu perangaii mengenakann owg jee kann??
eee...
esya thu x ari khamis ari tu pagi uh die ckp nak bg memory uh!
sekali dah nak abis paper exam uhh die blh lalu jeee tersengeh2 at kelaz qid..aduhh menyampahnyee..
qid msg die tny memori!
die boleh balas "hihihi kena pulang ke?"
ya allah sakitnye atiii..dh tu qid soal die tnye "naik atas wat ape?"
skali  die jw ,saje jee nk tayang mukee!!!
perhhh ayat diee..berbulu qid dgr auu...
adoiiyai esok qid gi umah roy kot jap...
pas abis party abg ajm,grk laa blik!
time tu laa gi umah gi roy uh jap.!!
perhh masak laa aku idop xde memory ni haaa

~ok laa esya ti sambung blik ok!
love you ;))

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.