Skip to main content

rindu pde yg SATU ;)


sorry laa gmbr lme la esya!
pic bru xdo haa...malehh nak snap.. 
muke dah x encemm lah tu yg malaz uh!!!
salam esya..
ermmm kmo ape khabar??
ermm dh brpa ari dah x tulis blog ni..
time duduk2 tdi tetibe plak tringt at blog,tu yg cpt2 ambik
lappy then tros on9 haaa...
ermmm esya kmo ade rse rndu x??
ermm qid rindu kmo tau.!
rindu yg teramat sangatttt..
haaa.
mlm tdi pK punye PK tarikh nak gi lawat pusara kmo last2 plan ari ahad minggu ni..
lepas tgk bola malam uh terus gi puasara kmo!!
skli blik skolah tdi ayah tnye "esok comfm ke kmo x skolah??"
qid ckp laa "ye"
laklek ayah ckp ni "klu mcm tu lepas jmp pkcu esok kmo ajak abg syam pergi perak!
kmo tu dah lme x jumpe ummi and x pergi lawat kubur arwah walit"
wahhhh!!!serius qid terkejut ayah ckp cm uhh..aduhh memang syok gilerr lah!
abg syam ambik cuti sebulan..entah lah x thu ape kes tetibe ambik cuti!
balik mengejut plak tuu..aduhh pahal lah tu...
blik pade point yg pertme,aduhh qid epy giler biler ayah suruh blik perak pgi sok!
tapi blik ari lahh!x tidur umah ummi pown...
coz mlm esok qid ade tuisyen mehh..ermmm...
haaa esya!
qid tringt plak kte2 ayah time qid blik skolah tdi..yg time die bg tau
die suruh qid gi blik perak uh!
ayh ckp ni "kmo ingt qid,kmo skng yee dah ade walit bru,tapii jgn lupe pade arwah walit kmo tu..jgn lupe doakan arwah walit tuu"
errmmm tu ayah ckp!
ya allah ayah!
qid sikit pown x pernah lupe pade arwah walit lah!
seng cite kann ayah..setiap kali qid berhadapan ngan roy,qid berckp ngan roy,die berburk ngan roy
100% qid akan ingt arwah walit...
mcm mne ayah boleh nk ckp qid lupe pade walit...setiap ari qid jumpe roy!
mesti laa stiap ari qid ingt walit ayhhhh..
qid x akan lupe pade arwah walit lahhh...
ayah jgn risau k!
pgi tdi pown ayah minta roy anta qid kann,time tu ayah thu ape qid rse???
qid rse walit yg hantar qid tau..tu sbb qid boleh tidor dlm keta die uh pgi tadi,walaupown tu kali pertme
qid naik keta ngan die,tapi qid rse mcm qid dah slalu naik keta ngan die..tu yg qid boleh tidur uh!!!
haaa see..susah ayah qid nak lupe pde arwah walit!!!!!!

esya..
skng hari2 qid sebok owg berckp pasal jamuan.. ;)
jamuan tuisyen [ 2 tempat tuisyen] jmuan kelaz,jamuan befday ira... mcm2 lahh..
semua bincang pasal jamuan..jamuan..jamuan...
aduhhh gemok laa qid ber-plus2 laa lepas ni asyik makan kek jee..
mne x nye stiap kli jamuan pasti ade kek punye tuu..ermmm
~nak thu sto benda x??
pg tdi qid tgur roy ckp nak gmbr time tu kat dpn dewan.
die jerit nme die...skali die jw ni "yee anee HAPPY DEEPAVALI"
aduhhh sengal punye roy!!slamerr die jee...
ingt aku mk cik die kee panggil anee anee ni..aduhh..
memang masuk kelaz tergelak2 lahh qid time...
x thu laa ape sawan die pg tadi,smp ann die masuk kelaz pown blh ckp kat bdk2 ni
"happy deepavali laa utk awak semua erkk!!"
padahall yg at kelaz uh semua bdk2 pompuan ISLAM..
amenda nyee nak sambut deepavali aduhhhhh!!!
mg skit perut la aku thn gelak dpn die tdi...
bdk2 pompuan ni plak slmer jee ckp trma kasih at roy~agak2 laa nak wat sengal kowg pownn...
aduhh...
ahahahaha apeee lahhh.....

esok sekolah ade wat senam erobik and then ade wat latihan utk mjis anugerah ari isnin ni!!
so sure2 laa plajar2 ni x blajar sok!
so qid ape lagii mlz laa nak dtg,lgi pown qid dah siap2 bg tau ayah yg qid nak jumpe pk cu esok!!
ermmmmm.....

*okey laa esya..
tu je dlu qid story ok!
if ade cite2 bengong lagi qid write lgi at sni ok!!
erm rindu kmo sgt2 syg..rindu yg terlampauu rindu.. ;)

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.