Skip to main content

from now kowg inspirasi aku utk hari esok!!!


salam esya..
ermmmmm
aduhh lega nyee skang ni...
hihihihiihi..
ptg tdi mcm nak giler qid rse..smp mlm ni
haaaaa ambik kau....!!!!smp pecah perot kau gelak!!!
adoiyaiiii.....haukkkk....
b4 start tuisyen tdi burak2 ngan cikgu izhar...
qid tnye gak die pasal owg2 meninggal ni...
qid tnye cm ni "klu kte rindu sgt ngan owg meninggal mknenye ape???"
die kte ade owg yg ckp klu kite rindu die insya-allah die pown rindu kite..tpi ckgu izhar ckp gak kann
yg owg yg meninggal ni mane ade perasaan sume ni....
so ape yg die dengar uh blh dikate ann x btl lah tu...
die ckp gak "elok lah ingt owg yg dah meninggal ni..sekurang2 nye kite x sesekali lupe pd dorg yg dh meninggalkan kite uh!!!and kite akan rse yg kite gak akan ikot dowg and benda ni skali gus buat an kite
ingt pade kematian.."
haaa lebih kurang cm uh laa die ckp!
perhhh memang agak insaf lah dgr kte2 dri die uh!!!
hhaahahaahahah...
haa tapi kte2 die ngan roy..
kte2 roy lgi panjang..and buat ann qid rse mengantok!
hahahaah...sory roy...
jgn mrh haa...
pape pown thankz la cikgu izhar nak dongar ckp den ni haa..
hahahahahah...

lepas blik je tuisyen.
Perasaan ni 100% berubah...
dtg2 time uh berkocak perasaan ni tau x!!
pas jumpe ckgu izhar uh!!
semua berubah..
totally berubah!!!
qid tersenyum,ketawa,hapy...
semua ade...semua yg membahagiakannn...
ahahahahah...
tq cikgu izhar....
yeah!!!
from now qid akan tnam an dlm dri qid yg
mengingati dowg,merindui dowg semua nyee itu
bukan satu siksaan utk qid...but sto peringtan qid utk dowg semua..hanya utk dowg saje..!!!!!
hari ni kowg juga merupakan inspirasi qid utk hari esok!.
yeahh!!!

*k la ti qid smbung ok!
love u syg...

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi