Skip to main content

;))


mizz you SAHABAT ;))
salam esya..
aduhh serius penat giler ari ni..
ari ni sis qid tu bertunang!
ermm majlis alhamdulillah berjalan lancar..
but ade stu jee yg qid terkilan coz yana tiade...
aduhh mizz giler ngan ko lah yana!!
~ari sbtu tu qid gi damansara ngan abg ambik brng!
alang2 uh jumpe abg ajam sekali,die bg phone yg abg akim bli kan tu..
skali time uh abg ajam kate "phote cybershot uh bg abg simpan,kau pkai je tipon ni,die blh pkai due sim!"
qid trkejut lah time uh...puas llah qid buat pertimangan nak bg ke tak phone uh at abg ajam!
serius qid syg giler ngan phone sony uh!
even die dah burok!
tapi phone uh byk bg kenangan..dri form2 qid pkai phone tu smp laa skng!
mane x syg nyee...yg phone abg akim beli uh,phone murah je..
yg best nye phone tu die punye speker bsar..so sesuai lah ngan qid ni yg
suke dengar lagu jee 24 jam!
haaaa.tapi sto keburukan phone ni die x leh wat wallpaper pic yg kB bsar2 ni...
tu yg su'e sikit......
~esya thu x,ikot kann roy x pat dtg kenduri umah qid ni tau coz
die nak blik kelantan,ann cuti lme...
lgi pown sedare ummi pown ade wat kenduri at sne..
ok!qid punye laa ersyukur die x dtg..bukan maksud qid x ske die!but qid tkut die terserempak ngn
member2 qid....
skali pgi tadi blik dri kedai bli brng,tgk2 die ade at umah...
qid pelik lah!!!
tnye punye tny die kena anta ummi gi skolah!
coz skolah ummi ade wat hari sukan!!
esok bru die blik kelantan!!
aduhhhh tapi qid dah ckp awal2 ngan die dah ti dtg laa lewat sikit!!
hihihihihihihihi jhat ann qid ni..
ermm lantak lah!!!
tpi elok2 je plak uh,elok kwn2 qid tu blik
lepaz zohor die smp umah qid....
die dtg saing2 dak2 HR...
ermmm...ape lah!!!!

pape pown qid nak ckp thankz tu member2 yg sudi dtg umah qid...
xkisah la member ape skli pown,mmber skolah ke,tuisyen ke...
sume lah!!and to dak2 HR and recuit skali!!
thank la erk dtg jauh2 dri johor,perak sume tu..tQ so much!
and sory la geng!time kowg dtg uh mknan dah abis!!
tu laa spe suh lambat..kul 4 lebih kowg bru smp kannn...
mne x abis nyee mknan2 tu sume...
again thankz dtg to kowg2 semua ;))

~~ok lah esya ni je lah qid tulis dlu ok!
ikot kann memang mcm2 qid nak ckp tapi mcm x sempat jee
plus qid agak mengantok skng ni so,esok je lah qid sambung ok!
bye.
asalammualaikum ;)

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.