Skip to main content

aku da balik ;))


::b4 gi KPJ ptg uh::

sakit esya..
skit sgt yg kli ke dua punye ni!!
terlalu skit esya.....
if qid batuk,punye lah sakit kat perot ni haa
dulu bangun2 je qid boleh terus dudk..
tp kali ni,qid cube utk bgun...
tapi x boleh....sejam lepas tu bru qid boleh duduk!!!
ape yg qid dgr pk cu ckp ngan papa yg pk cu bersyukur sbb
pk cu jarang dpt pesakit yg mcm qid.after operet blh duduk.
pk cu kte slalu nye owg yg skit mcm qid akan duduk terlantar jee...
penat jee..tapi qid...qid boleh duduk..qid boleh tergelak!!!
penat tu x usah cite lah!!!
memang penat sgt..tapi qid x thu knp biler qid pent,qid duduk kejap then dah ok!!
entah laaa mungkin qid dah biase ngan ni semua kot..mane x nyee dri kecik kannn
pas ni mula lah blik buat rwatan tiap2 minggu!!!
ermmm BOSAN!!!!!
~qid nak ucap thankz pade member2 yg dtg.. ;))
x lupe gak kat roy kannn...abg kte roy same2 ngan family qid mse kat wat bedah tu..
then mlm tu die same2 ngan abg tunggu qid sedar...tapi qid  x sedar pown mlm tu...
esok mlm tu bru qid sdr kannn...
and sory tu roy and abg ajam...sory sbb x bg tahu kowg pasal ni...
kowg thu pown dri owg lain kannnn..
sorry ye.....
ermmm lame ke kowg tunggu qid bangun??
hihihihihihi 32 jam qid tidur..hihihii
tepat pukul 3.23 pagi qid sedar..
memang rest abis lah qid semalam.mase form 3 punye dulu qid cume tidur
slama 9 jam je...kali ni!!!haaa ambik kau!!..pape pown qid rse ok skit ari ni..sakit pown dah kureng!.
sedar2 je mama,ummi,abg syam and syuk,sis qid and sowg insan yg sgt qid hormat skng ni
ade dekat bilik tu..
papa tgh solat time tu..solat sunat agak nye tu...
thankz pade merka2 yg sntiase ngan qid..
iloveyousomuch lahhh!!!!!

kate abg sejam sebelum qid sedar nafas qid mcm x betul..
time tu gak abg panggil doc..and time tu gak abg col kakak,abg2 HR ni and roy...
[mybe abg ingt qid nak mati dah kot ;)) ]
and di sbb kan tu gak time qid sedar pgi td roy ade skali dlm bilik tu..
stgh jam pas qid sedar abg mierl pown sampai..
ramai dlm bilik ni pgi tdi..
~pak cu ade ckp at qid yg die x sangka yg qid boleh sedar mcm biase..
sbb b4 tu nafaz qid memang x btl!!
kuase tuhan kannn ;))

alhamdulillah gak semua nyee berjalan lancarkannn..
syukur sgt2...
thank you pk cu...

ari isnin ni qid tetap nak gi skolah!!!
qid akan mintak kuar ptg ni,and qid nak gi skolah esok!!!!
tiup ni pown dah bukak...so x de benda lagi!!!
hope sgt boleh gi skolah isnin ni ;))

*esya.
ramai ckp yg qid punye semangat kuat!!
biler qid sedar and qid try nak duduk,ummi ckp
yg ummi kagum ngan smangat qid...
dah tu biler qid ckp ngan papa yg qid nak skolah ari isnin,time tu roy ade..
roy ckp kat papa "xpa lah..biar die pergi skolah klu tu yg die nak,sy yakin
yg die kuat..smngt yg ade dlm diri die terlalu kuat"
entah lah esya boring dgr owg ckp "smngt qid ni kuat!!"
qid kuat utk kmo esya..
walaupown qid hampir berputus ase ari tu..
tapi biler ingt kate2 kmo dulu...ingt kenangan2 kite..
buat kan qid rse nak lawan semua nyee...utk kmo esya...
utk KAMU!
kate owg klu kite tangani mslh ngan senyuman..insya-allah kite akan tersenyum
lebar dgn ape yg menjadi kesudahan
pade mslh yg kite hadapi tu ;))


Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi