Skip to main content

Raye..Raye..Raye ;D


salam esya...
ermmm ari ni masuk ari ke-3 raye..
ermm semalam abg ayah [pak long] meninggal sbb sakit cancer...
die meninggal ptg raye kedua tu..
mule2 rye pertama uh papa dah bwk kiteowg sume gi umah die,tapi die x de...
anak2 and wife die jeee ade..die masuk hospital ptg rye uh!!!
sekali time adik beradik ayah at umah tok wan uh kiteowg dpt col yg pak long meninggal..
terus je lah sume gi sane...siap2 kebumi semua dlm pukul 10.00 malam..coz tunggu abg izwad x sampai lgi.
time tu abg izwad balik umah istri die kat jB...
tapi papa kte sib baik kite owg stay at perlis lme skit mcm dah tau2 jeee benda ni akan jadi...
sklalu at perlis kejap jee ni lme plak!!!
tapi mlm ni tetap balik JB plak..papa kte x pat nak tangguh lagi coz next week ayah nak kerja,and x de cuti lagi dah!!!!

*****************************************
-fesyen pagi raye-

okey sbnr nyee qid nak story pasal stu benda ni!!!
dri first rye lagi qid nak cite,tapi bz gler...
ptg ni bru okey coz x gi mane2,mama and papa nak siap2 an brng nak blik jB...
esya thu x mase rye pertma gi lah beraye at umah cousin mama and papa..
smp ade stu umah tu die tnye mama "anak bujang hang mane???"
mama kte at die "tu yang dua owg uh" mama tunjuk lah abg syuk and abg syam...
sekali die kte "bukan lah anak bujang hang yg lain tu "
time tu qid dah nak msuk kete dah...sekali adik owg yg tnye mama uh ckp
"anak hang yg tomboy tu lah" perhhh ayat die...mentang2 lah qid pkai bju kurung time uh..
xkan x pasan kot!!!!
bantai semua time uh tergelak!!!sume tunjuk qid....
dah tu owg uh blh plak panggil qid yg dah masuk kete uh!!
aduhhhh malu sehhh...
die boleh lak ckp "lawa pown hang pkai bju kurong!!awat hang dok pkai bju owg jantan tu!!"
perhh malu qid....serius malu giler...smp lah at umah tok wan cousin2 ni sume gelak ann qid..
adoiiii malu poitttt...
boleh lak ade owg cri anak mama yg cm laki uh,yg x boleh blah uh ade plak owg
yg perasan mama ade anak cm uh!!!
adoiiiiii hauk lah owg perlis ni ;P
ni semua tok wan lah ni...
mule2 pagi uh x mau pkai tudong sekali tok wan kte
"hang jgn dok gatei,tok x mau tgk rambut hang pgi rya ni.hang pkai tudong!!"
haaa ambik ko kena ngan tok wan..tu yg kena tibai
tudong mama uh...pdan muke qid..hahaha
~ade stu lagi cite bengong time at sni..
esya thu papa wat perangai..
adoiyaiii..mule2 dtg sni papa bwk keta putih tu...abg bwk keta honda die...
sekali dh nak smpai kedah uh papa col abg ijam suh abik keta wira at umah bwk pergi perlis..
sbb ape????sbb papa x nak bwk keta putih tu!!!
aduhhh..papa wat hal pown agak2 lah!!!
dah nak smpai dah time tu...dah tu sepanjang ari at perlis berjalan  rye papa bwk keta wira jee..
keta putih die bg abg ijam gune..aduhh!!sengal lah!!

* okey lah esya...
smpai sni jee qid story ok!!
nanti qid story at kmo lgi okey...
bye <3


Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi