Skip to main content

my best days

salam esya...
hari ni hari yg best!!
dri pg tdi qid tersenyum smp lah mlm ni!!
ya allah..bahagia nyeee....
pape pown thankz to Roy and Puan Hashimah....
ape yg kowg suruh qid buat..ape yg kowg suruh qid amalkan...
qid buat 3 hari ni....qid x miss pown buat benda2 tu semua..
and alhamdulillah....qid rse bhagia sgt skng....
qid rse mslh2 BODOH! tu dh pergi jauh2 dah!!!
tu yg qid rse skng....
walaupown smlm kena mrh ngan dowg2 tu...
tapi qid boleh tersenyum lagi..
and betul kte puan hashimah...
klu kite buat bodoh jee ape yg jdi at sekeliling kite...
ape yg x penting tu kite tolk tepi...kepala otk kite ni akan rse lpang jeee...
and yes!!!skng otak qid rse fresh sgt!!!!!
x thu lah...dri smlm sbnrnye...
even kena mrh pown mlm tdi...
tapi otak and ati qid mcm xde pape je jadi....
and qid pegang kate2 roy yg die kte

 "kmo cume ambik peduli dgn mereka yg rpt ngan kmo je..yg comfm akan sentiase ngan kmo siang and malam...klu kmo gduh atau skit ati ngan dowg yg rpt ngan kmo tu..kmo
lupekan jee ape yg jadi keesokan ari nye..Pk yg dowg cume ade kmo sje..and dowg nak yg terbaik utk kmo sebenarnyee..yg penting jgn ambik ati dgn mereka2 yg snggup berkorban utk kmo,and mereka2
yg sentiase support kmo.."

haaa tu roy ckp!!!
pnjng kannn..qid ingt lgi kte die tu!!!
and sbb pengang kate2 die uh..qid and abg ajam mcm xde pape jee...
mcm xde pape jdi smlm!!!slalu nye klo kena mrh ngan abg ajam 2 3 ari bru ok!!
ni kejap je dah ok!!!! ;))

~~esya nak thu sto benda x???
tdi at tuisyen time BM...
qid teringt arwah walit..esya ingt x dulu mse qid nak PMR.???
b4 esya gi arap..qid,angah,remy,esya and ira beljr at umah kmo...
kannn????mse tuarwah walit yg ajar kite...
ape yg membuatkan qid teringt at walit biler cikgu tu mintak
kiteowg tulis cpt2...cre die bce tu mcm arwah walit..
satu kate2 yg hmpir sme yg arwah walit ckp dulu...

"cepat2 tulis...mcm mne nak msuk U kalu tulis lmbt"

kate2 tu jugak yg cikgu tu ckp tdi..
ya allah memang qid ingt walit je tadi...
dah lah die bce main2... ;))

*pape pown qid bhagia sgt ari ni esya...
thankz tok mereka yg buat qid senyum lebar ari ni...
thankyousomuch... <3 <3

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.