Skip to main content

dua hari aku akn TERSENYUM ;))


:: masing2 terjelir lidah!! [ape nak jd lah anak2 Zainal ni] ::

BYE2 negeri sembilan!!!!!!!
Haahahahaha
Yeahhhh hepy giler smp cni..
Tapi sblum pape qid buat at sni,qid nak cri esya..
Qid nak esya thu ape yg qid pK sepanjang qid otw dtg sni…
Qid pk pasal dak sekolah qid… ;))
Ade sowg member qid ni kte qid kena settle ann sume ni,then bru
Senang mau belajar..die suh qid luahkan semua yg qid rse..
Ye beb!!ikot ann dri awal2 yg ko suh ckp tu aku dah nk ckp dah at die..
Tapi aku x smp ati ko thu..aku tkut die kcwa,die kcik ati atau die tersinggung!!!
Tu yg aku tkt..sbb die member aku beb!!!klu aku ade mslh ngan ko.
Aku x sanggup nak bg tau ko,sbb aku tkut ko juga kcik ati...
Member qid tu kte die akan temukan qid dgn budak yg qid x bertegur ni!!!
Tapi mampu ke beb aku nak bg thu die ape je aku rse..
ko thu x beb!!
Aku try dua tiga kali tulis surat nak luahkan lah konon nyee ape yg aku rse..
Sampai stgah jee aku buang...smp stgh jee aku buang!!!!
Aku x thu knp berat ati aku ni nak luahkann....
Even aku byk benda nak ckp..tapi aku xmampu nak bg tau die..
Lagi2 sjak akhir2 ni dia byk luahkan mcm2 at aku...
Benda tu buatkan aku lagi susah nak bg tau die semua yg aku rse..
Sume yg aku bg tau at ko tu aku x blh nak ckp at die..!!!
Mcm2 die bg tau aku,aku nak jwb and aku nak bg tau pulak ape yg aku rse..
Tapi x boleh weiii..aku tkut die kcik ati…die byk ckp yg die kcik ati ngan aku sbb prngai ak..Aku x hargai die lah itu lah ini lah!!!!
Aku cube ko thu utk btl kan ape yg die ckp!!
Tapi.........….aku malaz and plus,lgi byk aku ckp lgi byk aku akan thu yg aku ni x bergune pde dia…x pedulikan die lah itu lah ini lah!!!
Beb aku thu isi hati die skang!!...sbb sjk ahir2 ni die luahkan semua kat aku….
Jadi biler aku plak nak  bg tau dia ape yg aku rse ..benda tu mcm x berguna kotttt
Sbb aku dh terlebih awal thu ape yg die nak ckp!!!
Even benda tu ade yg die slh fhm….tpi aku dh thu yg kte2 die seolah2 memang slh aku!!!..
Susah lah nak ckp ko thu x!!!
Serius beb!!!aku x boleh bg tau die ape yg aku rse…
Cukup die yg luahkan kat aku…..


Pagi smlm gi jumpe abg ajam..
Ermm lme x jumpe die..
Die heboh berat bdn die naik!! J
Sbelum balik uh kuar ngan abg ajam and member abg ajam..
Dlm 5 owg lah time uh..ade qid,abg ajam,sis qid.and member abg ajam 2 owg!!
Gi tgk wayang lah...karoke lah...mcm2...qid thu abg ajam nak qid lupekann semua
Yg jadi at sekolah tu...and disebabkan tu jugaak..abg ajam sanggup  abis ann duit die RM1000 utk beli dua tiket fly ke sarawak!!!
Bygkn satu tiket rm 500..dah tu die suh plak ira gi sekali ngan qid..
Memang tabik lah ngan abg ajam!!!!
Tapi tikt blik smenanjung balik pk cik qid yg support!!!!
Abg ajam marah tau at qid...
Die kte thun ni jee byk kali qid gduh ngan budk yg same..and mrh lah gak coz qid x
Dgr ckp die ari tu..ahhh biar lantak lahhh!!!

~~ari khamis mlm,qid gi jumpe roy ambik phone yg die pegang uh!!
Kebetulan…benda bru jadi kann qid pown ckp kat die..mcm abg ajam lah,
MARAH!!! Sbb x dgr ckp die..
Die punye ayat,same mcm yg qid gaduh ngan budak tu ari tu!!!
Malaz qid nak tulis ape yg die ckp tu,tkt ade yg tersinggung plak nanti...
Tapi pikir2 blik betul ape yg roy ckp dulu..
Klu lah qid dgr ape yg die ckp dulu...mungkin qid x kan dpt msg tu dri
Budak yg qid gaduh ni...and mungkin gak qid x kan terkilan dgn die...
And mungkin juga !!! qid takkan rse sakit ati...
Tp tu lah..qid x thukann benda ni akan jadi..
Allah tu dah tetapkan ni semua..and qid dan die kena trima ni semua..

*ape pown yg jadi sekang qid x peduli coz selama dua ari ni qid nak buang benda2 tu
Semua jauh2!!!!!!sejauh mane jarak qid dgn umah skng...jauh lagi yg qid
Nak sbrnye..


MEE KOLOK!!!

aduhh sdp nyeee....
nak mee kolok!!!


ok lah esya ti sambung ok..nak gi makan mee kolok..
lmee x makan..hihihi


~bye2...

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi