Skip to main content

TAD DE KATA NAK TULIS!

" PERSAHABATAN LEBIH BERMAKNA
DARI PERCINTAAN YANG MENGECEWAKAN "
salam esya..
ermm qid ade 2 benda nak ckp!
first pasal member qid ni,
pai tadi bagun2 jee bukak phone tgk ade msg die..
die cite2 dlm msg uh last sekali die tulis
"tlg hargai aku mcm mne aku hargai ko,mcm mane ko hargai kwn2 ko yg lain"
perhhh terkejut gak time uh!!!
qid x hargai die???
ape maksud die ni esya???
qid x perduli kan die pasal atok die uh????
nak kte kann qid x perduli,qid siap tlpon b4 tuisyen tnye sal atok die..
and die plak boleh ltk jee time uh.ckp pown mcm nk x nak jeee.
nakk kte qid x tgur die time uh???
ok memang qid xtgur die sbb qid thu owg yg ade mslh die x nak di kco...
so,xde lah qid tgur die...
nak ckp qid ni mrh2 die time die ade prob pasal atok die????
memang qid mrh time at sekolah uh..QID MARAH SANGAT...
marah sbb qid x thu hal sbnr lg...pas die bg thu uh ade qid mrh die lgi ke???
qid siap tnye lagi keadaan atok die....die x balas pown msg...
tu yg qid tipon uh,tp ape jdi??
pasal posting qid sblm ni??
ckp pasal die???haaaaa?
ape ko nak komen??
aku ckp benda yg btl......
ape yg qid x hargai die ni esya...
thu x terkedu qid bce msg die....
QID X HARGAI DIE!!!!!!! ape makne qid jdi kwn die klu qid x hargai die...
ape yg qid xhargai die esya????
ape die????
~dah lah smlm nak tido dok menangis sbb bce msg remy..
esya thu remy anta ape???
die anta ni "qid aku rindu pian qid,aku nak rye ngan pian!!aku nak pian ngan kite shopping sme2..aku nak bli bju sme warna ngan pian mcm dulu2 qid...aku rindu sgt ngan pian....tlg aku qid..aku telalu rindu kat pian...dh dekat sbulan qid kite x dgr sore die..aku rindu die sangat!!!"
remy...remy.....aku pown rindu pian...tapi x boleh ikot perasaan sgt...
ko pown x boleh ikot sgt perasaan ko...
kte roy roh pian berkeliaran smp mlm rye...
kite kne kuat dpn die beb!!!
*pasal member qid yg ckp qid x hargai die uh..
x thu lah nak ckp ape esya...
mungkin die x nak qid knl die lagi KOT!!!!
tp....ape yg qid x hargai die???
ko kte kt blog if aku at tmpt ko aku akan fhm kannn keadaan ko...
skng aku nak ckp at ko if kau at tmpat aku kau akan fhm plak ape yg aku rse...
and mungkin kau x kan bg msg mcm tu!!! tu pown if ko at tmpt aku...
byk bnde ko x thu ape yg aku tnggung sejak akhir2 ni...
byk bnde ko x thu..mungkin dpn ko,dpn owg2 lain..
aku gelak...aku ketawa semua....tapi hakikatnye beb lain!!!
aku buat mcm tu sbb aku xnk owg thu
aku ade prob..sbb aku ingt kte2 cikgu tuisyen aku die
kte if kte ade mslh cube smbunyi kan dari
pandangan owg yg x btl2 memahami kite......tu yg aku buat beb!!!
mcm2 aku tanggung dua tiga ari ni...
aku tension sgt sbnrnyee kau thu x!!!
kau anta msg mcm tu buat an aku rse yg aku ni
akan berpisah lgi ngan kawan aku...
dah lah aku bru jee terpisah nyawa dgn pian...skng ko plak buat aku terpikir yg aku akan
hilang member lgi!!!!!!!!!
knp sume owg nak pergi dri hidup aku???
aku x cukup baik utk hidop kowg erkkk???
ko msg mcm uh buat ann aku nakk sgt jumpe walit aku skng ni...
tpi x boleh..... ;'(

p/s utk ko : jga atok ko elok2...hope die sihat..
ko utng ade atok lgi beb!! hargai die yeeee
lepas ni x pyh nak kwn ngan owg yg x pernh hargai idop kau tu..
dgr ckp mak bpk kau...itu pling utma.
hidup ni perlukan teman beb!teman ni yg akan menguatkan langkah
dan meneguhkan keyakinan diri kite,So ko cri lah teman yg akan membuatkan
keyakinan kau semakin kuat..
tu je
~~qid nak roy lah esya....
tp die off phone....qid nak jumpe die...
qid sanggup blik semban if die free ari ni..
qid nak jumpe die esya!!!qid nak die dgr ape yg qid nak ckp...
qid nak cite at walit qid....
qid tlpon papa tadi...papa kte buat mne yg btl utk diri kmo..
pK masak2.....klu kmo rse itu tebaik itu lah yg allah kirimkann buat kmo...
thankz papa!!!
pape pownnnn qid nak jumpe WALIT QIDDDD!!!!!!!

*esya..
klu esya ade skng ni xde lah qid susah2 qid nak
tanggung ni sume sowg2.....esya...
knp minggu akhir puase ni cabaran btl buat qid???
esya dtg lah semula dlm hidup qid ni...
qid sepi thu x.....
qid perlukan kmo jee skng ni...
BUKAN YG LAIN!!!
kmo pling penting esyaaaa.........

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.