Skip to main content

Seminggu-seminggu ;(




seminggu je lagi dah nak rye esya..
cm x cye jeee...
raye2...raye..haiyoooo...

setengah dri ati ni rse mcm berdebar2 nak tunggu rye,coz tkut ati ni akan
sedih biler dengar takbir raye tu...tapi setangah dari ati tu plak rse mcm x sbar nak rye..
coz biler dah rye..akan rse cpat sgt mase berlalu...
so,qid akan rse yg mase qid bersekolah di STAD uh kejappp je...
haaaaaa lepas uh ANGKAT KAKI LAH DARI SEKOLAH tu...
hhahahaha x sabar nyeee...


~~minggu lepas qid gi lawat kubur atok!!
ermmm bersih jee kubur atok...
serius qid rindu sgt ngan atok...
biler tgk member2 ni sebok beli hadiah nk bwk balik kg tok atok diowg ...
qid mule teringat at arwah atok rahman...
atok rahman meninggal time qid darjah 5...
kecik lagi..memang time tu qid cucu yg paling rapat ngan die...
qid sentiase ikot die mane je pergi...
sampai an satu ari tu atok rahman nak ambik brng dlm kete die pegang lah kunci kete..
qid tgk jee time uh die pegang kunci kete,qid terus gi at die ckp nak ikot die..
last2 die ckp "atok nak gi ambik brng at kete lah! kmo

ni pantang tgk atok pegang kunci!!"
adoiii malu nye time uh..sib baik kecik lagi..hihihihi...
b4 atok meninggal cucu yg ade ngan die qid je...
time uh at perlis...cucu yg lain sume at melaka and semban...
even qid kecik lagi time tu..tapi qid faham yg atok dah meninggal!!!
klu ingt balik saat tu qid rse malu ngan pak cik fauzi...
ermm mane x nyee time atok meninggal uh qid boleh plak goyang2 an badan atok.
jerit2 suh atok bangun....time tunggu dowg urus jenazah qid tu qid tunggu nafas atok
idop semula...smpai kan dowg nak mandi kan jenazah qid boleh tahan dowg marah2 dowg ckp
yg atok qid akan sedar nanti!!!
memang qid ilang kawalan time tu...puas mama pegang qid time tu...
mama pown sbnrnye x kuat time tu coz mama anak atok yg paling rapat ngan atok..
sbb tu qid pown rapat ngan atok!!!!


qid x boleh terima pemergian atok time tu!!
sepanjang perjalanan dari perlis ke n9..qid menangis jee....
sampai je at jelebu owg yg pertama qid cari adalah papa...
qid peluk papa kuat2..papa thu qid syg sgt2 kat atok rahman...
bayang kan tiap2 hujung minggu and stiap kali cuti skolah qid akan balik umah atok,
duduk umah atok!!memang dri kecik atok yg jaga qid...
qid sayang sgt atok!!!
mase dowg tgh smbhyangkan atok tu,qid kat luar..yg teman qid time tu
pak cik azhar and mummy....[rindu both of them]..

time nak kebumi tu tok sah cite lah!!!
arwah atok rahman kebumi malam dalam pukul 8.30 tu...
time bace talkin aiman datang at qid tnye qid atok mane....???
mase tu umur aiman bru 3 thun kot...
biler aiman tnye tu semua owg pandang...qid x layan pown ape aiman tnye sbb time uh sunyi
coz semua diam time bace talkin...yg aiman ni plak duk lah tnye berkali2 mna atok!!!!
qid marah aiman time tu!!!!!
qid x thu knp qid marah aiman...
selama buat tahlil at umah nek..qid banyak kurung kann diri at dlm bilik!!
seminggu qid demam dulu...
lame qid x pergi sekolah!!!
*lepas atok meninggal tu yg hubungan qid ngan esya bertambah +++++ close kann??
ermm ade hikmah! ;)
pape pown miss sgt2 ngan atok....

******************************************************
haaa dri hari ni rye lagi seminggu...
ari ni plak genap seminggu pian meninggal!!!
hahahah mesti pening kang ngan ayat qid uh!!!
maksud qid.....ari ni genap seminggu pian meninggal.
dah tu ari rye plak akan tibe seminggu je lagi dri tarikh pian genap seminggu meninggal ni!!
haaa ade faham???
sbb tu qid gune title tu..hahahaahah
pagi2 lagi qid dah spt msgt dri roy..
msg yg berbunyi!!!!! "AL-FATIHAH utk sofyan al-hadi bin zairi al-hadi.genap seminggu arwah pergi..moga roh nye masih tenang menanti malaikat pulang saat kite bergembira di muka bumi ni nanti..AMIN "

aduhhh pagi2 lagi die buat qid moody..ayoyo.....
ape ni meh!!!!
pape pown thankz doakan pian...ingt name penuh pian???
ermm bagus!!!tapi qid kann byk2 name member,name pian paling sukar di ingat!!!
tapi roy???perhh bagus punye otak!!!
owg fizik kee???hahaha al maklum lah...akak tiri owg fizik kannn????
hahahahahahha....aduishhhh jhat nyee qid ni.. ;)

~~haaa esya..thu x lappy ni rosak!!!
rse nye kena virus FB lah!!!
coz semua benda boleh bukak!!
KECUALI FACEBOOK.COM!!!!
aduhduhduh...
sakit nyee ati..
tapi tak pe!
janji blogger boleh bukak!
Fb tu x heran sgt..yg penting BLOG NI HAAAAA..
pas raye mybe bru anta format kot...skang duit pokai lah esya!!
hihihhihiihihi...

*ok lah esya ti qid sambung ok!

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.