Skip to main content

Penat..




salam esya..
heyy penat giler ari ni..
penat lyn kerenah abg ajam..
tadi kuar ngan die..die bwk anak kak long sekali!!
memang best giler coz budak uh buat ann kiteowg tergelak je spnjang ari ni..
ermm tapi ade gak yg x best!!!
x best nyee nak lyn owg2 yg terserempak ngan abg ajam..
aduiishhh menyampah meh kuar ngan abg ajam ni..
kejap2 stop...kejap2 tgh ckp ngan die ni kena plak stop jap!!
adoiyaiii TAK SUKE NYAAA..
tak nak kuar ngan abg ajam lagi..mksud nyee kuar ngan abg ajam and jeff je..
coz BORING SANGAT SANGAT...
pape pown thankz to abg ajam support jaket,baju and topi tadi..
thankzyousomuch!!!! <3

haa esya sebenarnye yg buat an qid nakk cpt2 tulis blog mlm ni adalah sbb qid nak story pasal
roy..adoiii bukan ape...die smlm ade msg tny qid "Bila nak berbuka ngan umi semua"
adoiyaii qid x balaz pown msg tu,pas uh pagi tadi qid msg die,tetibe die tnye lagi..
"bile nak dtg buke umah sy"
haaaa ambik kau!!!!
qid ckp lah NANTI...
then die ckp.."biler??exam dah dkt nanti mesti awak x dpt punye coz nk exam..lgi pown awak nak balik sarawak kann??"
adoiii...xde jwpn mehh time die ckp tu...
qid terus tukar topic...
sekali tu die col...memang slalu lah die col time2 nak magrib uh...
time col uh die bg pula danish ckp ngan qid..danish tnye qid kat mane and bile nak dtg umah die..
adoiyaiii dah roy tnye qid x jwb..ni kan plak budak kecik tu!!!
lagi lah!!!!
qid bukan ape esya...qid segan lah nak gi umah die...
ngan die time msg or col boleh lah qid giler2 ngan die...
if face to face x dapekk do qid nak kawtimm ngan die..
segan gilerr arhh mcm tu...
dah lah at sekolah tu jarang bertegur sape..
ni nak gi umah die,then berbuke same2 family die...
serius malu arhh qid klu mcm tu...
*tapi cm x smp ati plak nak tolak pelawaan die..
tkut die kecik ati plak nanti..adoiii....nak pergi SEGAN..
if x pergi takut die kecik ati plak!!!dah lah die always dgr problem qid...
rse bersalah plak klu kli ni x ikot rentak die..
adoiyaiiii...
~~ape nak buat ni esya??

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi