Skip to main content

MOHD SOFYAN AL-HADI


salam esya..
smlm qid x sempat nak tulis blog.
mule2 pg uh plan malam semalam qid nak tulis blog...
tapi tu lah kannn qid rancang je tpi tuhan yg tentu ann semua nyaa..
esya...qid nak cite, semalm sowg lagi geng kite yg meninggal!!
sape?? ermmm pian...
pian dah xde esya...
semalam dlm pukul 4 uh qid gi hospital..
tetibe smlm terbukak plak ati nak bce Surah Yassin tok pian..
dgn harapan PIAN AKAN SEDAR!!!
tapi dekat2 nak abis bace yassin uh qid tgk yg line nadi die uh mcm x
berfungsi dah..
qid tgk line die lurus jeee....
qid panggil nurse time uh..qid ingt qid nak duduk je dlm tu
tapi nurse keluar...Terkedu esya time dowg bg tau yg pian dah meninggal!!!
pian dah meninggal esya......yg ade time tu qid,remy,iwan and ira sje...
qid kena kawal perasaan qid time tu utk ira...ira perlukan kami semua utk die kuat...
~~qid col abg ajam bg tau ape jadi..sekali phone abg ajam uh abg jeff yg angkt coz abg ajam
tengah kerja..qid bg tau abg jeff...abg jeffsuruh col abg mierul untuk uruskan jenazah..
ok fine!!!qid col abg mierul sekali abg mierul kte ape au
"abg at johor dik..ko mintak tlg papa lah..abg nak balik xsempat haaaa"
ya allah sakitnye ati time uh..nak col ayah...ayah ade mesyurt at semban dua semalam...
memang kite owg risau giler smlm...jenazah pian koma seminggu esya...so biler dah btl2 di sahkan die meninggal ni jenazah die kena urus kann cpt coz die koma seminggu....
last skli esya thu sape yg uruskan jenazah pian???
~~~roy esya.....qid mintak tlg die...qid dah buntu x thu nak mintak tlg spe...
pian tu dah lah anak yatim piatu.....kiteowg ni harapan die.....
tapi biler jenazah die terlantar at hospital uh x kannn kiteowg nak biarkann...
nasib baik roy ade...pukul 5.45 mcm uh roy sampai hospital..roy uruskan dari awal smp lah jenazah pian di bawa ke nyalas...hal kat nyalas semua ayah abg ajam and abg mierul yg uruskan..pape pown thankz at roy coz sudi uruskan semua ni even die x sihat semalam die tetap datang tolong uruskan jenazah pian...tQ roy..and sory for evrything!!!
memang nampak sgt roy penat semalam!!pape pown insya allah roy oneday tuhan akan balaz ape yg roy buat semalam..insya allah...pian anak yatim and pasti ade habuan utk sape sje yg tolong die...tq sgt2 roy..klu roy xde smlm....mungkin lmbt tok uruskan hal yg kat bilik mayat tu!!!
and tQ sgt2 coz sudi follow kite owg and bwk remy and iwan gi nyalas semalam...
tq sgt2 roy.....memang qid x sangka roy akan ade smlm..memang qid x terpikir langsung pasal roy smalam..if qid x anta lah msg at roy smlm PASTI roy xde utk bantu kiteowg..
sekali lagi thankz roy....

to roy :
hey! thankz for evrythng..trima kasih sgt2..and sory pgi tdi owg TER tengking roy!!!
sory sgt...owg tertekan giler pagi tadi,nak study sejarah lah..nak pikir hal semalam lah!!!
tu yg buat owg terlepas ckp at roy pgi tadi...sory roy!!!
and owg harap roy dah ok sekang...owg thu ape jdi mlm tdi..
ummi ade ckp at owg.....sory buat roy penat..kate abg ajam...
"abg tgk ustaz ni mcm abg tgk walit plak!! untung kau kenal die "
yes roy!! memang untung owg kenal roy...roy x kisah sape owg,tapi roy tetap support owg
and always bantu owg biler owg need someone....thankz roy...

to pian :
ko pergi gak kann pian..
ko thu x pian...dri smlm aku cube than air mate aku ni utk kuatkan ira...tapi skng aku xkuat pian..aku teringat kat kau skng...aku teringt saat2 tubuh badan kau dimasuk kann kat liang lahad smalam.....aku teringt kat sebujur badan yg seminggu aku tatap yg masih bernyawa tapi hanya kaku membisu tu...slma seminggu jugak aku berckp dgn tubuh bdn yg kaku tu!!!
skang??tubuh bdn tu akan selamanye berada di liang lahad smlm tu...
pian aku menangis skng pian....dulu aku nangis kau mrah kannn???skng mane kau pian???
knp kau x marah aku..aku x kuat pian tok belakon depan ira lagi..
aku xkuat utk tersenyum dpn die sbb aku jugak x mampu tersenyum mcm die...
kami semua syg at kau pian...aku akan pastikan owg yg khinat at abg tu akan terima balasan yg setimpal nanti!!!itu janji aku pian....
aku harap kau tenang disane pian..semua kenangan kite kau simpan elok2 ok!!!
itu je kenangan kite...lepas ni dh xde dah!! moga kau jumpe mama papa kau kat sane..dowg rindukan kau...pasal adik kau....kami semua ade pian utk jage...

*ok esya..bulan ni mcm2 jadi..
mcm2 jugak ujian yg hadir untuk qid..
doakan qid kuat esya... ;)

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.