Skip to main content

JAGA MULUT WEII ;(


Salam esya...
ari ni qid gi sekolah!!
serius bosan giler...
member xde meh!!!!
mule2 uh wani ade...
pas uh die balik!
~dalam kul 10 uh qid ngayau satu sekolah sowg2 cari roy!!!
giler pening kepala...
esya bayang kan 3 kali qid terserempak ngan puan hashimah!
x jumpe pown die ari ni!!wat penat jee cari..
dah uh lepak at pondok sblh banggunan uh puan hashimah plak panggil ade hal!!
dah mengadap puan hashimah jap!!
sampai lah pukul 11 uh qid lepak ngan puan hashimah,
pas uh qid gi tido at kelas....serius mcm owg bodoh ari ni...
buang mase aku je dtg!!!!!
thu mcm ni xde mkne aku nak dtg baik aku duk melaka teman ira!!!

*******************************************************
cakap pasal ira,sbnrnye qid nak story pasal ira...
time dlm kul 12 uh dinie dah abis exam..qid lepak ngan die at
dewan besar..sekali manja tlepon ckp yg ira kuar dri pagi tadi
pergi makam smp tghari x balik!!!!
qid col ira time 2..sib baik die angkat!!!
if x memang dah kena dah!!!!
dan2 tu gak qid suruh die balik...
pas qid tlpon die qid suh manja ambik die at makam!!!
agak2 lah ira...aku thu perasaan kau...
ko x payah nak ckp "ko mane thu perasaan aku"
perhhh!!!ayat kau...aku tnye ko sng dulu sape yg pernah hilang owg yg die syg???
aku kannnnn.....
so x payah lah ckp mcm uh!!!!!
satu lagi tadi wani esya!!!!!
qid bce blog die...die tulis "klu qid fhm keadaan die qid x kan mrh,but if qid x nak fhm sukati qid lah"
haaaaaa ayat die buat qid gelak!!!
fine!!!memang aku marah biler ko bla mcm uh jeee...
but biler kau dah bg tau pasal atok ko,x kan aku nak marah!!!
ko ingt aku xde perasaan????
aku dah rse lah ape kowg rse skng ni!!!!
x yah ckp uh!!!
aku pelik ngan kate2 kowg berdua ni...
mcm aku x pernah hilang owg yg aku syg....
aku pernah!!!malah selalu....kerap!!!!!
so,pas ni ira ke sape2 jee ke pikir2 lah beb nak ckp!!!

*ok lah x de mood

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi