Skip to main content

Giler TAK sabar!!


Salam esya..
hari ni abg ayie col qid..
lme giler die x contact qid..
at fb and twitter pown jarang die dpt reply coz
busy sgt kot!!!sekali petang tadi tgh lepak2 ngan remy die col..
nasib baik phone yg nombor tu qid dah ambik dri roy kul 4 tadi..
klu x memang x de lah die nak col lagi..
pape pown giler terkejut abg ayie col tadi...
lme seyhh abg ayie menyepi..
die gi mane,kenapa semua nyee qid x thu...
tapi time die col die ckp yg die nak jumpe qid b4 raye...
x thu lah sbb ape tu..qid ade gak ckp ngan die yg benda tu klu penting
qid on jee klu nak turun sne malam ni...
sekali die ckp ape tau " time2 kerja ni x boleh lah dik.abg skng bz pasal kempen KIBARKAN JALUR GEMILANG NI..penat sgt..malam pas terawih terus tido"
hahahah giler skema abg ayie skang..ade plak join kibarkan jalur gemilang lah bebagai die tu
skang ni...adoiyaiii kelakar lah abg ayie ni..mane pergi nye abg ayie yg rocker dulu...
aduishhh sejak kerja kerajaan mcm2 pula abg join kann bertambah skema dah plak owg
tgk an abg ni...
~~ape erkk esya yg abg ayie nak bg tau??
adoiyaiii abg ayie ni dri dulu smp skng suke buat suspen..
abg aie kte mybe die ajak kak nana skali kuar nanti..
haaaa lme giler x dgr cite cik akak sowg uh!!!
if ade kak nana pasti ade Ijal skali!!!
aduishhh masing2 lme qid x jumpe...
dari awal thun lah langsung x jumpe dowg...
masing2 busy ngan hal masing2...
perhhh!!!!
qid plan nak jumpe hujung minggu ni..
tapi abg ayie kte kena tnye dowg yg dua owg uh free or x..
die kte kena tgk dulu semua free bru boleh kuar!!!
haaa betul lah tu...

~~esya ari ni at sekolah pgi dah bengong thu!!
adushhh ni kes ape yg tulis at blog smlm lah ni!!
heyyy PAYAH!!
xde lah smlm ann qid tulis yg qid masuk sekolah dgn senyuman..
and qid nak senyum jee sepanjang hari (SEMALAM)
*sekali pagi tadi qid tunggu roy at depan koperasi nak bg die punye memory card and
pendrive die...dah tu qid nak bg skali lah phone qid yg stu lagi uh suh die pegang coz phone uh
klu tukar mood die die tetap akan berbunyi biler kite touch at tempat2 tertentu..
ok!!qid jumpe die pgi uh.time uh dekat2 ngan pejabat...qid tgk die tersenyum2...
qid pelik tau...time bg brng2 uh qid x ckp pape at die..die pown x ckp pape..
die SENYUM SAHAJA...pas uh die jalan gi tempat die,lalu at sebelah dewan..die
jalan depan...qid jalan blkang...qid tgk die tersengeh2 at depan uh!!
serius qid pelik giler pagi tadi...
nak tegur kangggg tkut ade plak yg perasan...
qid biarkan je lah..time die dah naik block die...kiteowg jalan same hala tau,
cume die kat atas,qid at bawah!!!
esya nak thu die at atas uh TERSENYUM-SENYUM...
memang menyampah giler tgk die at atas uh time uh!!!
time qid nak masuk kelaz uh die buat2 batuk esya thu..
aduuhhhh pedih nyee ati...last skali qid naik atas qid tnye die "ape kess"
die boleh plak bukak pintu smbil TERSENGEH-SENGEH!!!!!
adoiiii memang qid pown nak gelak tau time tu tgk muke..
walaupown qid tgh pelik!!!
last skli die ckp ape au sblum qid bla..
die ckp :
"kte nak masuk sekolah dgn senyuman.nak tersenyum jee spanjang hari..ni sya snyum xnk senyum balik??"
perhhh!!!die perli qid mehhh..aduishh memang nak gelak time tu tgk muke die esyaaa.....
qid terus masuk kelaz pagi uh...memang sakit perut lah nak than gelak..
memang tergelak ingt ape yg qid tulis semalam uh!!
siott betul la die..boleh plak gelak ann posting semalam..
TU KES SEMALAM LAH EN.ROY OIIII....BUKAN NYE QID NAK TERSENYUM ARI NI..
ADOIIII PAYAH LAH DIE NI.... ;)
~pas ni roy x payah lah bukak blog qid lagi yee!!
susah klu mcm ni..
esok tah ape2 plak die buat pelik lagi..ahhh SENGAL!

*ok lah esya..
BYE! ILOVE&MISSYOUSOMUCH!!!!!

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

Morning!

Ni gambaq ngan #KukuBesi yang qid promise nak masukkan tuh :D Assalmmualaikum esya! heyyy morningg!! haa felikk tk kenapa qid masukk pepagi bute nihh?? Hahahah actully qid tk tidoq pownn malam tadiii... entah laaa..mcm2 dugaan plakk dtg malam tadii..hanya mampu bersabarr and harungi jee semuanye.. Siyezlyy qid tk thu kenapa sem nii qid jadi seorang yang pemarah..SEMULA! Ya Allah....Pantang org buat silap,pantang org kuang ajaq,pantang org buat qid menunggu memang hanginnn laa qid satuu badannn..Tak kisah lahh sape org tuhhh..Akak abg or member sndriii!! yang qid thu marah marah marahhhh..! Aghhhh!!! kenapa qid yg dulu dtg balikk dlm diri nihhh?? qid tak nak jadi pemarahh..qid tak nak jadi hanginnnn macm dluu!!! qid tak nak! how lahhh esya??? yang qid ingt dluuu qid start jadi tak pemarahhh lepas abg iwan nasihat kann qid sumeee... but now?? whoo?? Ajam?? memang takk lahhh! NEVERR!! tgk muke die pown skng nii QID MENYAMPAH! Enth lahh esyaa..Ape yg buat qid jadi mcm n