Skip to main content

RINDU DIA :( AKU CUME NAK DIE,BUKAN YANG LAIN!!!!


esya..
mase tulis blog ni qid rse rindu sgt esya pade arwah walit....
x thu lah knp ari ni terase sgttt rindu pade die...
kat sekolah tadi x focus pown..
entah lah!!ati ni xtenteram thu x!!!!
x thu mcm mne nak ckp perasaan ni ari ni..
huru hara thu x!!!!....
~dpn abg ajam,abg mierul,kak iz and sume2 tu qid boleh lgi lyn lawak giler2 dowg..
tapi biler dowg xde dah qid mule resah!!!!!!!
tak thu lah esya knp qid nangis skng ni,lme qid x kuarkan air mate ni.
tapi mlm ni biler ingt walit....rindu sgt esya....
rindu yg terlampau2 rindu....tuhan je thu mcm mne rse ni...
mungkin owg yg x fhm akn ckp benda ni senang je nak atasi..
tapi hakikatnye susah!!!! esya...qid rindu walit kejut an qid pgi2..
rindu nak kena mrh ngan walit...rindu nak borak2 and kongsi ape yg qid rse...
~byk benda yg qid nak story at walit..yg penting qid nak mintak nasihat walit sbb 2 minggu kblkngan ni byk sgt hal2 yg semak an kepala ni jadi..
qid perlu walit esya....biler qid nak cite at abg ajam...abg ajam mule berangin dgr pasal ni so qid mlz nak cite at die..mau cite at pian,pian bz ngan exam skng ni..remy...remy langsung x dgr kabar since kenduri umah walit tu!!! dgr cite phone die mummy rampas coz exam die satu gagal!!!! mane qid nak cite esya????
nak cite at aishah??aishah dah semak kepala dah pasal qid ngan dak2 kelaz tu ha!!!
qid pK kmo je skang esya..kmo je yg sentiase dgn qid ann..
biar arhh owg nak ckp qid sewel ke ape ke...!!!janji qid thu kmo always tgk qid annn..??
dgr semua mslh qid....
*walit klu lah walit dapat lihat ni semua,qid nak ckp yg qid rinduuu sgt at walit...qid rse mcm nak peluk walit skng tau!!!qid ckp at mama yg rindu walit,mama pown cm nak nangis...mama kte kite semua tgh rindu kat walit.....mama suh sabar!!! qid ckp at mama lagi tau "knp tuhan ambik esya kemudian ambik walit pulak dari kite" mama diammm je walit qid tanye tu....
qid nak jawapan dri mama!!!tapi die diam jee then die suh gi masuk bilik!!!
qid nak thu knp walit!!knp walit pergi tinggal ann kiteowg!!
walit thu x skng ni terbayang2 wajah walit mase walit nazak dulu!!!...
qid berdiri jauh dari katil mase tu,qid takut qid akan lihat benda yg same mase esya dekat hospital dulu....qid takut sgt time tu walit...tkut walit pown akan di ambil!!!!!
then mase tu papa yg tarik qid bwk qid dekat dgn katil walit...berdiri sebelah walit....
papa suh qid cium walit time tu...papa suh qid ckp sesuatu pade walit!!!
qid x mampu walit nak ckp ape2 saat tu..yg qid thu qid x mahu walit ikot esya..ITU SAJA!!!
tapi walit ikot jugak esya kannn..walit ikot esya pas tu walit tinggal kann qid..knp walit??
knp walit x bwk qid skli....walit thu x pedih biler owg yg qid syg meninggal dunia????
sakit walit thu x!!!!lepas walit pergi qid boleh tersenyum walit...sebab qid harap pas sowg pergi akan ade yg lain yg datang!!! lepas esya pergi dulu,fatin sentiase ade ngan qid..tapi biler fatin dah pergi sekolah lain wani ade....but skng hubungan qid ngan wani pown dah berbalah!!!
jadi lepas walit pergi qid harapkan benda yg same akan jadi,iatu qid akan jumpe sesowg yg menggantikan walit...tapi benda tu x jadi walit..dah berbulan2 walit pergi bru qid terase rindu sgt pade walit..bru qid sedar ENCIK AMIR FITRI BIN ZULKIFLY telah pulang ke ramahtulallah!!!!bru qid terase yg walit dah tinggalkan qid selama2nye....
ya allah...knp lah qid mcm ni....
owg kte prngai qid dah berubah tau walit!!!!
lantak lah kann walit..dowg bukan thu pown ape qid rse..lantak lah nk ckp qid dah berubah ke ape ke.....qid berubah bersebab!!bukan suka hati qid je...qid ade prinsip..perlu ke qid ikot ckp dowg semata2 nak puaskan ati dowg!!!
walit...klu betul qid dah berubah TERUK!!qid nak sgt walit yg tegur qid..qid x mau owg lain walit!!!!qid cume nak walit yg tegur perangai qid mcm DULU!!!termasuk papa...qid x nak papa or abg yg tegur..qid cume nak walit saje!!!!!!walit...kan best klu walit yg same2 ngan qid lalui hidup ni.............................................

*esya...benda yg same mase kmo pergi dulu jadi balik biler papa kmo plak yg di ambik dri qid!!
rase mcm2 rase ade....rse nak luah kann semuanye esya...rindu!!rindu yg sememang nyee xde pengubatnyee kan>???
qid x mau bertemu dgn owg bru dlm hidup qid..xkire kwan or sape sekali pown!!
yg qid mahu hanye mereka2 yg betul2 qid kenal..qid syg...qid sanjung and qid hormat dowg!!
qid cume perlu kan mereka yg boleh terima qid seadanye bukan mereka yg suke tikam qid dri belakang or ckp pasal qid yg bukan2...qid x mahu mereka!!!!!

ALFATIHAH BUAT
ARWAH ELLYSYA BALQIS & AMIR FITRI

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.