Skip to main content

RAMADHAN BUAT QID RINDU PADA KAMO SEMUA



hey salam esya..
ape kabar kmo??
thu x balik sekolah tadi ati ni giler sayu lakk aiii.
thu kenapa??
sbb kmo lah!!sbb kmo,sbb angah,sbb azhar & azrul,sbb daniel sbb walit,sbb abg naim!!!!
sbb kowg sume qid duduk dlm toilet tdi dkt sjam...
sbb ape???sbb qid nangis thu x bile ingat kmo semua!!!
sbb kowg thu x ati ni sayu time balik sekolah tu!!!!
knp lah mesti ade rase cm ni!!
ayoooo...x thu lah knp...
balik2 je tadi dgr at tv ade video lagu "harapan ramadhan"
by raihan and man bai...
memang sayu giler ati tu..memang terase esya thu x!!!
sunyi!!!
bayang kann masuk2 je rumah kuar time tu man bai yg nyanyi
part "ku mengharapkan ramadhan kali ini penuh makna,agar dpt ku lalui dgn sempurna"
dgr je ayat tu terus teringat pasal mase ramadhan thun2 lepas!!!
mase kmo ade and mase kmo dah takde...dua keadaan yg berbeza thu x!!
thun lepas thun pertama puase tnpa kmo,nazry,daniel and abg naim..
thun ni plak thun pertama puase tanpa arwah walit!!!
adushhhhh!!!!apa lah!
time masuk umah tu abg sampai ckp lah "lah nak puase dah..?? kejap je dah nak pose balik"
see abg pown mcm rse ape qid rse tu esya..
mybe abg miss at abg naim..ye lah b4 this abg naim lah slalu ngan die time berbuke ke ape ke..
skang dah xde dah!!!!
masuk je bilik tadi terus bukak album2 yg ade at qid...
satu pic jee yg xde..pic arwah walit!!
satu pic arwah walit xde at qid..
at abg ade pic tu...tapi abg simpan at umah at sabah...
at ayah ade..tapi ayah simpan at lappy die...memang qid x kan dpt lah coz
ayah x kasi pkai lappy die..
at abg ellyas???ade tapi abg elias x nak bg qid coz die syg pic tu!!
adoiyaiiii pic qid ngan arwah walit sume ilang coz lupe mau forward ann time nak format
lappy ni dulu!!!memang syg giler!!!
tu yg wat qid bertambah rindu ngan walit....rindu nak tgk muke die...
~esya thu x..
ummi sjak akhir2 ni slalu tipon mama...
ummi skang xde at malaysia..die gi bercuti ngan abg ellyas..
die slalu ckp at mama yg die x thu mcm mane lah pose kali ni..
hidup die mcm x bermakna...
yg die ade abg ellyas sja skang...
anak last and suami die dah pergi dulu...
kesian abg ellyas,die sensowg jee jage ummi...
esya...kami semua rindu kmo ngan walit thu x!!!!
rindu sgt sangat...susah nak ckp tau..
qid dgn kmo tiga thu esya...tapi lepas dua thun kmo pergi pown qid tetap x boleh lupe kann
kamo...semua moment qid ngan kmo semua qid ingt lagi esya...
lagi lagi mase kmo kat icu...memang saat yg qid x kan lupe esya...
dulu qid benci kmo kuar ngan nazry...
tapi skng kmo ngan nazry lah yg dulu pergi mengadap DIA..
esya...mesti kmo bhagia kat sna kann???
hidup dgn walit,nazry daniel.. and semua lah!!
qid???qid ade family qid,ummi and abg hR jee..
lain??? lain dah xde esya...
x thu lah knp skang terase sgt yg qid rindu kmo kamo semua tu!!!!
mungkin sbb ramadhan dah dekt so,qid rse kmo and yg lain jauh sgt dri qid.
walaupown hakikat nyee mcm tu..tapi.....
entah lah!!susah nk explain esya...
~tadi gi makam kubur abg naim,arwah achik and atok!!
qid terserempak ngan roy..
qid sendiri x thu die gi makam sape...
sthu qid makam bapak die at labu...
ermmm mybe ade lah kenalan die punye makam tu!!
time tu die tnye qid ok atau x??
qid ckp lah ok..
die senyum jee...
qid rse die fhm ape yg qid rse mase tu...
ye lah...owg mcm die,mudah sgt nak fhm perasaan owg lain....
die byk bg qid nasihat esya...
sbb die punye nasihat gak lah qid berhenti smoke...
qid dh x smoke esya...
hermmmm tu yg kmo nak dri dulu kannn???
dah dah dekat 3 bulan dah qid x smoke.....
ermmmm...thankz lah at roy bjya ubah qid ni..
:)
esya....
qid ingt ahad ni nak gi makam kmo and walit..
and ari isnin tu berbuka skali ngan ummi...
dgr cite ari pose pertama tu ummi dah balik..
tiga minggu ummi gi bercuti..hope die kuat balik malaysia nanti!!!

*ok esya,
doakan qid kuat lalui ni semua ok!!
kuat untuk trima yg kamo kamo semua dah tiade lagi untuk hari2 akan dtg ok!!
qid sentiase doa untuk kmo..qid harap doa qid tu tuhan trima...
ermmmm..miss u so much syg!!!
susah nak ckp....

SALAM

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi