Skip to main content

PAGI-PAGI DAH MCM SENGAL!


Salam esya...ari ni pagi2 lagi dah sakit ati..
puas lah pas subuh tadi doa hope xde pape yg mnyakitkan hati jadi at sekolah!
sekali pagi2 time perhimpunan tu dah jadi mcm2...
adoiyaiiii....
tahu x ape kes???
pagi2 lagi pengawas dah wat pengemuman suh gi dewan untuk perhimpunan rasmi..
ok qid gi lah dewan....
sampai2 kat dewan byk giler meja at dewan tu,lau x silap time
ari sabtu tu ade peperiksaan awan! buat penat jee gi awal2...
pas uh round lah at sekolah time tunggu dowg kemas2 tu...
dekat 2 kali qid pusing satu sekolah x abis2 lagi dowg kemas!!!
lame2 qid lepak ngan member qid at belakang dewan besar..
time tu plak uh sir SUBRA sampai,die parking moto at tempat kiteowg lepak uh!!!
slalu nyee die parking at sebelah dewan ni tadi die parking at belkang dewan...
yg x boleh bla uh,time tu qid duduk at tepi longkang au,die boleh jalan je dekat ngan qid..
perhhh!!!member qid dah jerit2 dah time..die senyum jee..
menyampah qid...ayooooo....
~~pas dah lebih kurang 3 minit lepak at c2 sir devaraj wat pengemuman skali lagi
suh masuk dewan,qid pown gerak lah gi dewan...
time dalam dewan tgk dak2 form 6 dah duduk awal2...
hampir setengah tempat budak2 form 5 and form 4 tu dowg duduk!!!
paneh ati baiiiiii..!!!!!
sebelum ni 3 line jee tempat untuk form 6...ni x!!!sebnyk2 nye tmpt dowg...
dah lme2 uh dah susun baik2 bru dapat duduk bru muat duduk semua nye...
perh!!!dah duduk tu pengetua ckp plak "sya nak awak semua duduk dalam barisan kelaz yee!!"
adoiyaiiii paneh ati pak cik haaaa!!!
sebab die buat mcm tu : nak thu sape budak yg serong perhimpunan!!!
heyyy memang panz lah time tu!!!
huru hara dewan!!!
sampaikan sir subra yg x pernah join kawal budak time perhimpunan tetibe turun same at
bawah tu arrange budak2...ape lah!!ni semua kes sape??
pengetua tu lah!!!
memang berkocak badan time uh!!!
berpeluh!!!
yg cikgu2 ni sodap jee duduk at atas uh!!!
eeee geram aku!!!!!
~~dak2 5 ANTAH dah mcm bola dah!!
kejap cikgu noor suh gi depan kejap suh gi belakang!!!
actually cikgu noor pown sebenarnye kesian at kiteowg..
coz ade dgr die ckp tadi "kesian awak semua kena ni smua"
lebih kurang cm uh la ayat die!!!!
dah duduk2 uh punye lah panjang dowg semua ni membebel!!!
pengumuman??? ha ambik kau panjang berjela pengumuman die!!!
qid ingt an biler dah pengumuman panjang2 xde lah pengetua cemerlang tu buat ucapan!!!
sekali ape kes???ayooo die bagi ucapan mehhhh!!!adoiyaiiii
die ckp "maaf lah ye sya mintak kmo semua buat barisan ikot kelaz...perhimpunan telah ganggu mese p&P ari ni"
lebih kurang lah die ckp cm uh!!!
adoiyaiii thu pown nak mintak maaf!!!!
lain buat lagi ye!!!hahaahaha
ari ni x bljar sgt coz ade teknik menjawab agama kertas 2...
lepas pukul 11 bru cikgu ade kalez!!!
kelaz pown satu subjek jee bljar!!!!
subjek bM....time bm tu sib baik budak x rmai! coz time tu cikgu mahadi mintak
qid bce prosa tradisional!!! ambik kau !!!tergagap2 qid bce..
dah lah ayt prosa tu buat at qid bertambah tergagap2...
hahahaha ape je meh!!!!

~blik tadi story roy ape jadi time perhimpunan tu!!
roy ckp "sib baik sya xde" haa ye memang!!!
klu ade jee hal at dewan selalu die xde..
mcm ari guru ari tu!!! huru hara tunggu pengetua,memang panas giler hati time tu
tapi die xde pown ari tu!!! ari ni lagi sekali....huru hara at dewan,tapi die xde...nasib baik btl die....

*ok lah esya..ti sambung!!
bye

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.