Skip to main content

Malu Lakk aii...


salam esya..
ehemm..ehemm...
nak story sto benda ni esya..
hahahah memang malu giler arhh pagi tadii..
pagi tadi pagi2 lagi qid gi bilik guru jumpe cikgu zaharah and cikgu mariam..
dah burak lame2 dgn cikgu zaharah,tup...tup... dah start perhimpunan...
tapi time tu xde pown pengemuman suh gi dewan!!!
so lepk je at bilik guru tu...
time pengawas bce doa qid gi duduk at astaka depan bilik guru tu...
saje jee malaz mau gi at dewan...
time at astaka tu burak2 lah ngan dinie and cikgu faridah..
time burak tu qid dengar lah yg ade owg gune mic
and terus ckp "bismilahhirahmannirahim"
time dgr jee perkataan tu qid terus tadah tangan tau,coz ingt ann
pengawas dah nak bce doa penutup..
qid pown selamberr je lah tadah tangan and bce doa...
sekali cikgu tadjul buat pengumuman rupe nyeee...
adoiiiii......
memang malu giler...memule qid x perasaan skali adinie kte
"woi mane ade bce doa!!!!" pas uh cikgu faridah gelak biler tgk qid tdah tgn uh!!!
abis uh cikgu sabariah pown ckp "haa tu lah bce bismilah time doa jeee..tgk mcm cikgu tadjul awak haa nak buat pengumuman pown bce bismilah.."
haa ambik kau kena sebijik ngan cikgu sabariah...
sampai cikgu azhar lalu at c2 die ckp "awak patut contohi cikgu tadjul ni..."
pas uh die bantai nyee gi at cikgu tadjul tepuk2 bahu die...
adoiiiiii......yg mamt uh boleh lak senyum2 wat pengumuman tu annnn...
heeyyyy memang malu giler arhhh!!!
sampai skang ingt benda uh qid senyum sendiri...
sib baik pelajar x rmai time tu,yg ade dak2 pengawas yg bertugas jee...
ermmmm ape lah!!!
thu xde qid gi lepak at c2..
senget!!!
*ingt ann benda tu abis time tu jeee...
sekali time bI tadi jumpe cikgu mariam...time nak gi bilik guru uh jumpe roy at
depan pejabat...boleh plak die tersenget2..padahal punye jauh lagi jarak die ngan qid...
adoiiiii rse nak jerit je time tu,dah lah qid sowg time tu...
malu gilerrrrr arhhh esyaa...
~pagi tadi roy msg qid x blaz pown..mlz mehh...
die msg,die perli qid lah!!!
alamakkkkk!!!!!!segan lah esya....
serius segan giler.....
kot sowg gelak x pe..ni 5 owg sekali gelak ann time pagi tu..
termasuk lah member qid tu...
ayooooooo.....

*************************
haa tadi ade teknik menjawab math!!
hahahah memang kelang kabut time nak gi dewan tu..
time tu kne jumpe cikgu mariam..
pas uh cikgu zaharah suh edit pic yg samudera uh!!
yg qid plak x nak terlepas teknik menjawab uh,coz qid nak catch up balik
qid punye keputusan math yg dulu..
puas lahhh lari2 dari die..haahaha...
mule2 qid masuk dewan tgk dak2 kelaz bwh jee yg dah masuk...
dak2 antah and kurshiah blom lagi...
qid gi at kelaz....tgk dak2 ni xde at kelaz...
qid gi bilik tayang sekali teacher kte "anta buku dulu bru kuar"
qid pown suh lah dowg ambik buku qid..ambik buku terus bla gi kelaz...
pas gi kelaz utk kali ke 2 tu qid gi bg phone at roy,and qid story lah pasl duit ilang uh
belum abis story lagi sowg cikgu bru ni naik plak...
qid pown terus bla gi dewan...
tgk at dewan dak kelaz xde lagi...
yg ade dinie and dak kelaz die..terus lepak at tempat dinie..
malz mau jalan dah2...dah 2,3 kali qid patah balik kelaz dah...
ponekkk mehhh!!!!
adoiyaiiii....

*serius ari ni penat gilerrr esya....x tau lah knp!!!
balik jee umah qid jerittt abis2san...
ilang cikt penat!!
heyyyyy....

ok lah esya...
LOVE YOU :)

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.