Skip to main content

Tarikh ni datang lagi...hihihii

hey esya..
tau tak tarikh ari ni??
tarikh ari ni 31 May..
tarikh yg tiap2 tahun akan buat qid rse mcm2..
tarikh tu jugak setiap tahun qid rse berdebar..
thu tak sebab ape??
sebab qid fikir qid akan mati pade tarikh tu...
rse takut kuat terase biler nak tidu malam tu..sbb qid takut qid tak akan bangun lagi esok tu..
setiap tahun qid rse mcm tu... :)
ape mau buat dah tu yg qid rse kannn..
x leh nak buang perasaan tu..
tapi qid syukur sgt..
skang ni qid masih bernyawa..
walaupun qid slalu ckp yg qid nak jumpe kmo esya..
tapi qid sebenarnyee tak sanggup untuk berhdpn dengan MATI..
malam tadi tak tidur...
sampai sekarang qid tak tidur..
segar mata ni lagi..
ni semua mungkin sebab qid rse takut tu..
tapi x sowg pown tahu ape qid rse..
qid lupa kan ape yg qid rse,qid gelak ketawa dgn member2 qid smlam...
cerita pasal mlm tadi..
hiihihihi memang best giler....
tapi ade sedikit geram lahh kat abg ajam yang setiap tahun asyik mengenakan qid ni ha!!
tahun lepas simbah qid dengan cat merah..pas uh semalam gi campak qid dengan tepung plak!!!
kot tepung saje tak pe lah...ni pergi campur dengan serbuk kunyit,
ayoyo mau buat sekodok kee qid ni??haaaaa..adoiyai...tak thu lah berapa bnyk kunyit die rembat dekat kedai uh!!!
sampai kuning lahh muke qid...dah lahh kuning pas uh si Remy ni bantai nyee bwk sebuk kilat2 uh...wane biru punye...adoiyai....kuning + biru + kilat2 tu lagi....perhhh memang lawa berseri2 qid malam tadi.....memang mcm badut habis!!!!
di gulung nyee plak qid dengan tah ape benda punye tali tah mlm tadi....
sepanjang dlm kereta mcm uh...dah tu bantai nyee masuk at restrn tu dlm keadaan mcm tu..
satu badan dah berwane wani,pas uh di lilitnyee qid ni..haaa memang terbaik lah wokk!!!
memang malu abis aku mlm tadi...
dah tu si abg ajam ni plak boleh wat lawak badut die semalam
annn...haaa elok sgt lah tu...
patut nyee abg ajam pakai bju badut semalam..mcm time befday
die dlu tu...haaa
haa tau x sebab semalam..abis jahanam rambut aku!!!!
adoiyaiiii....pas uh tadi gi salon yg slalu qid gi uh TUTUP plak...
adoiyaiii..mlm ni dah lah ade programm..abis rambut gua dah wokkk...
malu wokkk...ko punye pasal lahh ni....

haaaa qid nak ckp thankzz sgt at abg ajam yg plan ni semua...
walaupown gerammmmm tapi best lah wok!!
kowg memang sporting abiss...
and thankz gak tok abg ajam yg beli kann qid keyboard tu..
lawa design die..tapi sbb design uh qid tak boleh masuk an pic keyboard uh at bloh ni sueiiiii laaa...hampir semua hadiah dari kowg ade letak gambar kite...and dalam gambar kite ade plak gambar mamat cine giler uh!!!so,qid tak dpt laa nak masuk ann pic hadiah2 uh at sni..
mane yg tak de gambr2 kite je qid masuk annn...if qid masuk ann pic mamat cine uh..
abis lahh kecoh satu sekolah!!!tak sanggup pak cik doooo....!!!!!
abg ajam bg tiga hadiah...perhh!!die ingt adik die ni tamak kee??
hahahha tpi tak pe lahh qid terima..wah!!! die bagi keyboard dengan baju..satu lagi hadiah qid tak tahu lagi..coz die suruh bukak malam ni...tak thu laa ape benda ny
ee tu..
remy plak bg album..album uh memang lawa sgtt..album uh die wat dri qid kecik sampai dah 17-thun ni..at depan album uh die tulis sweet 17..perhh!! memang qid suke sgt hadiah uh...
memang wat qid ingt semua yg jadi pade qid selama 17 thun ni....
tak thu lah mane die rembat pic2 qid uh!!!!!
tu jee hadiah yg dah bukak..yang lain belum lagi...abg mierul and ajam suh bukak mlm ni...
pas uh qid dpt cmre dri slh sowg sis qid ni..
cmre jenama AGFAPHOTO..serius qid ckp qid tak prnah tgk cmre jenis tu...
tu kali pertme...selalu jenama lain...ni jenama ni first time haa..thankz laa tok sis tu..
tapi ok gak sis tu bgi cmre..ber +++ lah koleksi cmre yg qid ade...cmre canon dah ade,cmre olympus pown dah ade,cmre sony dah ade..handycam ade..SLR jee
blm ade lgi haa...
tak pe2 ayah janji next year ann pas abis SPM....tak pe,qid tunggu...
and ade sowg lagi sis bgi cm jambak bunga and atas uh ade coklat mehh!!!memang best lah!!!!
ti jap lagi qid upload pic hadiah ygqid dah ambik..ade separuh uh t
ak leh nak tunjuk lahhh!!!
coz ade pic mamat cine uh....ha! hadiah from wani pown tak buk
ak lagi haa...punye awal die bgi tapi tak bukak2 lagi..ajam punye hal lah ni!!!
tadi qid ade gak terima hadiah from singapore..from sha...
ari ni lgi sekali sha post barang..TQ sgt2 sha..hope ape yg diharapka
n akan terlaksana ok!!!
ni antra hadiah yg abg ajam kasi qid masuk at blog..yg lain sory abg ajam x kasi..ti heboh satu sekolah die kte.hahah sengal die uh!!!!
::dari wani,my sis and my adik::


::from yg mysis jugak! ::


:: lagi!!!! ::


:: from shaheere AlAtas ::

pape pown qid nak ucap kann terima kasih byk2 pade member2 or sesape jee yg kenal qid yang wish befday qid..TQ so much!!!!tak kire lah yg anta kat wall FB ke,yg PM qid ke,yang col or yang msg at phone...thankz sgt2....
haa lupe kat roy,TQ yee anta msg tu,insya-allah segala ape yg di beri tahu akan qid laksanakan and akan qid ingat smp biler2.....

*esya.mlm tadi ikhmal ckp ni "dulu kak esya ade pernah ckp bler dah sampai sweet 17 kau die nak wat party yang gemmpak sekali" haaa tu ikhmal ckp..bru qid thu esya kmo merancang semua tu...ermm sekali lagi ikhmal wat qid teringat at kmo...ari tu time kat sarwak ni at sni plak!!tapi abg ajam ckp at ikhmal yang abg ajam akan laksana kan ape yg esya inginkann tu..
tak thu laa ape jadi mlm ni..hope sgt dowg x kena ann qid lagi!!!haahahahahaah
*pape pown tQ so much pade dak2 pJ,dak2 ampng,dak johor yang sanggup turun malam tadi..epy giler beb jumpe kowg...yg penting trima kasih byk2 buat abg ajam,abg mierul,remy and abg bob yg plan ape yg jadi semalam..and rse nyee mlm ni jugak akan gempak!!!tgk kowg siap2 an brng wat qid rse terharu mehhhhh...tQ sgt2

k SALAM~~~

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.