Skip to main content

Hidup harus di teruskan!!!


Salam..
esya..
malam ni rindu giler2 ngan kmo..
tak terucap sbenarnyee rindu pde kmo ni..
and rindu tu akan ilang biler qid da btl2 berjumpe ngan kmo nanti..
jumpe kat mane??mungkin at alam lain...
tak kisah laa esya at mane skali pown..
tapi qid tetap mahu jumpe kamu.MUKTAMAD!!
Esya..
tadi b4 gi tuisyen abg bwk qid gi ronda2..
gi S2,gi Nilai mcm2 laa naik moto bsr die uh..
mang best laa tapi penat..
tetibe ade lepak at sto tempat ni..
abg tetibe ckp 'dulu ko ngan esya salu lepak mane'
perhhh abg ni!!!mang mencucuk ati qid jeee kate2 die uh...
apeee laa..qid wat tak thu jee ngan ktew2 die uh...

pas balik tuisyen tadi lgi skali abg sebut name kmo...
time abik qid..die ade ternampak Marisa tunggu balax die kot at
depan bilik tuisyen tu..die boleh ckp 'hey dik.budak uh putih mcm esya kannnn'
adoiyaiiii tergamam qid time uh....
mang pelik giler laaa dgn abg...asyik sebut name kmo je...
tapi qid rse abg pown tgh rindu kmo!!!
ape la...
tadi dpt msg dari mamat smalam uh..
alhamdulillah die kte die da terang at wife die hal yang qid ckp uh!!!
abd die kate wife die faham situasi qid..ermmm thankz laa tok Puan Wan tu ok!!
thankz sbb fhm sya..
and thankz gak tok roy yang masih mahu blas2 msg at FB ngan qid walaupown da jdi hal yg sgt2 wat roy tension..TQ so much!!!
haaaa.......
da msg si roy ni plak annn,tadi free qid kne marah ngan die..
xde laa qid tulis at status "idop ni bosan...aku mau mati laa giler"
leih kurang laa ayat uh...
pas uh tgk pas uh die anta msg..tak tau plak qid die tgh on9..
die mrh2 knp qid msg mcm tu...
haahahah sory laa..tu yg qid rse roy!!!
jgn mrh2..nanti bertambah tua..
[bru qid thu yg masih ade owg yg pedulikan qid.and msih ade yg mhu qid teruskan hidup ni.]

*tok kowg laa geng! sory tak upload pic die..
die sesorang yg sgt misteri utk owg2 yg kenal aku thu die..
maksud qid owg2 yang at STAD..dowg tak boleh thu spe die ROY..
cukup laa kowg thu die sentiase berada di SMK TAD

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi