Skip to main content

Hari Menuggu..


Hari ni skolah qid wat sambutan hari guru a.k.a sambutan hari menunggu.
mesti kowg pelik ann knp ari menunggu..
haaa nak tau kenape??
kteowg semua dak2 STAD menunggu cikgu lgi lme dari menyambut sambutan tu....
bayangkann dri kul 7.15~8.30 mcm tu laaa kteowg tunggu dowg masuk dewan punyeee laa lame!!
pas uh da masuk ingt ann terus duduk..coz pengawas dah wat tempat at belakang untuk cikgu2
ni..sekali masuk2 pengetua suruh bawak kerusi at belakang uh ke atas pentas!!
pelik arhh kiteowg bler jdi mcm uh!!
slalu biler ade majlis cikgu mesti duduk at bawah coz at atas comfem ade persembahan..
so,kena laa tunggu diaowg susun kerusi2 uh at atas..!!
ape laa cikgu plak susun kerusi sendiri..
padahal hari guru ni...

pas uh kena plak menunggu sowg2 cikgu ni berucap...
pertama sekali cikgu zizan beri ucapan..bce utusan dari siape tah!!
fhm2 jee la ckgu if cikgu zizan dah bg ucpn uh..ckp pownn melewei2...*sori cikgu..jujur ni :)
memang mengantok gilerr laa tdi...tapi x pat mau tido coz time uh qid rase nak terkencingggg
sgt...memang x thn giler...lepas cikgu adam berucap ru qid grak gi toilet..
time nak gi toilet plak gi laa at kelaz!!blok kunci..gi form 6 dowg x kasi naik..
pas uh pergi laaa at surau..bapak jauhhh!!!dah laa tak tahan nak terkencing time uh!!!
adoiyaiii...malang nasib ari ni... :(
pas dah masuk dewan uh dgr plak pengetua berucap!!!
adoiyaiiii....
tadi tgk cikgu bakar jadi M.C pownn mcm kena sekat2..
mean biler cikgu uh nak wat sesuatu yg dah dirancang pengetua gi sekat!!
cth:cikgu bakar mau panggil pelajar yg nak bg hadiah at cikgu kelab and persatuan boleh gi depan..
die panggil laa name2 persatuan satu2..skli tgk pengetua ckp2 ngan cikgu bakar terus mcm tak jd ape yg dowg rancang uh!!!! yg kedua,cikgu bakar ade pengemuman yg die nak bg tau time uh pasal dak2 PMR AND SPM..time tgk2 ckp pasal pengemuman uh pengetua sekali lagi berckp ngan cikgu bakar!!!!!pas uh cikgu bakar terus ckp "pengemuman ni saya bca lain kali"
perhhh!!! apeee laa...kite owg dapat sikit jeee..tu pown pasal teknik menjawab soalan...biler and at mane tak thu!!!!
sampai laa balik kteowg x thu ape butir seterusnya pengemuman uh!! :(

pas ais rehat masuk dewan..
perhh!!!time uh memang qid angin giler2...sib baik duk bwh kipas..lau tak..mang aku dah mengamuk dah...
mane x nyee..dari pukul10.50~12 LEBIH tunggu cikgu2 ni masuk dewan punyeeee laa lambat!!!!
sakit betul hati...padahal majlis dowg ni,dowg lak yg masuk lambat..
tak kan dowg nak wat persembahan tanpa cikgu2...
penngetua cemerlang uh bukan ade pown time persembahan tuu...
cikgu adam and cikgu zizan jee ade..
tabik laa at cikgu adam...dulu time cikgu salbiah besara dulu pengetua xde gak! but cikgu adam ngan cikgu sharifa jee ade..
dah laa start lambat...pas uh nak tunggu sowg2 budak wat persembahan adoiyaiiii...
sabar jee time uh!!!

*serius qid ckp kelang kabut giler majlis kali ni..
x tau laaa knp! mungkin dowg sesame sendiri pown ade problem kot..
ermm tak pe arh..benda uh pown dah lepas ann..
dah berlansung pown walaupown x best.. :)
sori again...

~esya.
tu x ari ni qid bengang giler ngan bdk2 ni..
adoiyaii mang sakit ati tahap gaban laa tadi..
qid rse qid tak pyh laa cite at cni,esya pown thu ann ape jdi??
esya sentiase lihatkannn ape qid buat,so esya mesti thu ape jadi..
qid pas ni mlz mau ambik thu pasal die.... :)
*betul kte sha and roy..
owg mcm dowg2 uh x pyh dilayan..
sha kate: qid akan lebih skit ati klu sentiase ikot ckp dowg,dowg wat salah..pas uh biler mintak maf ngan qid sesenang jee qid bgi..so,sha kte qid x perlu lyn dowg uh!! melutut kee ape ke,x pyh lyn!!!!!
si roy plak ckp: if rse owg mcm uh semak ann kepala qid ni,baik x pyh lyn..roy kte yg kite sbgai manusia ade hak untuk pilih siape kwn kite,so qid kena pndai pilih kawan roy ckp!!jgn pilih kwn yg sentiase wat otk kite ni serabot!!! tu dieee... :)

haaa sebut pasal roy ann...die x de pown at sekolah ari ni..
ermm apsal x dtg??.qid tnye knp x dtg die x bg tau plak uh!!

***
pape pown thankz laa to sha and roy yg bg sikit nasihat at qid..
terima kasih byk2 yee..
~ok esya ti qid sambung :D

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.