Skip to main content

Cerita aku lagi...


Salam~
heyy..esya..pe kabar???
ermmm da brp ari da x tulis blog..
Bz giler esya..minggu ni exam,pas uh ari tu gi jumpe abg ajam...
pas uh ade gi slesai an hal ngan PIAN uh!!
mcm2 laa.haaa..cakap pasal abg ajam tadi,
die ambik simcard qid..adoiyaiii...
sbr jee laa..qid pown x tau die mau wat ape ngan 6ber tu...
dah laa 6ber uh dak2 skolah qid rmai yg tau..
esya...
skang qid nak story kat kmo pasal sto cite...
benda ni qid tak thu mau ckp at spe..
remy bz ngan exam,so die x pat balik minggu ni..
mau ckp dlm phone qid x nak!!!
ti qid ckp lain,die dengar lain plak!!
haaaa....
qid ade trima surat dri kawan skolah qid..
ok pertma skali die ckp yg die thu qid ckp pasal die at status qid..
ok!memang qid ckp die..coz qid dgr ape yg die ckp uh..
bukan sekali esya qid dgr benda uh!!masuk ni masuk yg kali kedua..
qid x nak laaa tunggu qid dgr untuk kali ke-3..
ti terbakar plak ati ni annnn..baik qid lepas ann at FB qid time uh!!!
die kte die bengang giler time uh coz qid dri pagi dgn kwn qid sowg lagi..
ok! memang pgi2 die dtg uh qid at kelaz member qid,sbb qid mau gi beli roti..perut LAPAR!
klu tunggu die pgi uh memang kebuloooo laa qid pgi uh!!
lepas gi kantin qid tunggu laa gak die at pondok dkt2 dewan uh atas sbb qid mau duduk dkt2 ngan dak2 kelaz ni..coz member yg teman qid gi kantin uh dak kelaz lain!!qid tunggu die!!
biler dah ade uh,die wat tak thu jee..jalan pownn wat selamberr je..mcm x nampak jee qid..
ok,qid pown ikot jee laa jalan belakang die,sampai an kawan qid yg sowg uh tnye "mane dak2 kelaz ko" ha!!!see die pown terperanjat coz qid tak tunggu dowg..if kau x cye laa ko blh tnye member aku tu laa weiii..qid tunggu die,tp die ckp at surat die dri pagi qid ngan member qid tu je..padahal at dewan time nak duduk uh,qid da gi dkt2 ngan die,dah nak duduk dah pown,sekali tuptup die gi depan..tak kann qid mau halang!!!
pas uh die ckp pasal time rehat..
time rehat! memang ade sto ari tu qid ckp ngan die qid ak mau rehat!!!mau duduk at pondok uh,
lepas dah lme2 at pondok uh perut qid rse lapar!!tu yg qid gi bli makan..bukan nak mengelat jee ape laaa...

~qid tak kisah laa esya die nak luah ann perasaan ke ape ke..
and aku langsung tak ambik ati pown ape yg die cakap..but qid nak jelas ann at cni tentang 2 perkara jee..pertama pasal yg qid dri pagi ngan member qid uh!! mcm qid ckp tadi bukan qid tak tunggu die,qid tunggu and qid siap try pilih tempat utk rpt ngan dowg..but ape jd???
kedua pasal time rehat tu!!!memang!! tiap2 ari klu bleh qid mau lepak jee at pondok uh!!malaz mau gi kantin,koOP semua tu!!ramai owg!!! but ari tu qid memang rse lapar pulak!!and qid pK balik,mama x de at umah ari tu,of coz laa abg just beli lauk..qid percye mesti laukk uh x sdp punyee.tu yg qid gi beli mkn!!qid ingt bile time yg die ckp uh!!coz time uh qid ade ckp ngan member qid yg die ajak gi rehat tp qid taknak!!last2 qid plak yg kena member qid ckp "tu laa ko gatal sgt!!!" haa if die x cye laa boleh tnye member qid uh laaa.....pasal nak gi dewan uh pown boleh tnyee member qid uh!! if betul laa qid ni dri pagi asyik ngan member qid jee,qid xde de nak jdi tunggul batu menunggu die at pondok uh!!! haa lgi sto esya pasal qid ajak die gi toilet uh,
if xnak laa ckp "xnak" die ajar qid ckp "xnak" dlm surat uh pandai plak!!! pape pown aku trime ape ko ckp!!! TQ VERY MUCH!!!!aku ingt bebbb smp biler2.....

*esya..
tu yg qid mau ckp..sbnrnyee byk lagi..tp biar lah!!!!!
doa2 laa abg ajam bg sim qid balik!!!byk owg2 yg die x perlu thu ade at sim tu.
[to remy:if ko bce ni,tlg laa minggu dpn blik awal ckit..ok!!]
[to roy: qid thu roy bZ sok..but plz on9 jap qid perlu hikmat nasihat roy]



Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi