Skip to main content

ACHIK!! semua tgh rindu kan kmo!!



qid tak mau bebel pepanjang skang ni,
qid just mau share something..
mlm ni at facebook qid,ramai laa gak member2 qid yang say dowg rindu pade
arwah achik..
mule2 qid bukak qid nampak abg aie ade post video lgu arwah achik and kak nana time
at selayang mall thun 2008 lau tak silap!!!ramai gak yg coment link abg aie uh..
slah sowg nyee along..along kte die sayu tgk video uh,and die ucp an thankz at spinians coz tak jemu2 sedekahkan al-fatihah buat arwah.sememang nyee along tu rindu pade arwah..ramai jugak peminat2 SPIN yg lain yg say dowg rindu pade arwah..and abg aie pown ckp die juga rindu pade arwah..
lepas uh qid ternampak laaa kak suhaila plak coment ngan someone at photo die..
die ckp " dua2 kwn baik akk..sgt2 rapat..arwah kdg2 kalo dtg show di KL..tinggalkn isteri dia kt umah akk...isteri dia dulu kwn sebilik akk ms study..mmg sgt2 rapat..dr dorang couple,smpla kawin n beranak pinak..bnyk suka duka kami kongsi sama2...saat dorang kehilangan anak 1st..mcm2 laa kenangan lain yg akk xdpt nk kongsikan kt sini..tp arwah mmg sgt2 baik..ceria,penyayang n kelakar..dia ni sgt2 merendah diri..plg akk xleh lupa..dia suka bckp dlm loqhat n9..kalo akk x paham n tny dia..dia akn jwb..baguslah ko x paham..sbb aku mgata ko!hahaha...rindu sgt2 kat dia..semoga dia bahagia di alam sana..al-fatihah... " tgk bertapa rindu nyee kak suhaila ni pde arwah...
SPINIANS semua tentu rindu pade arwah..
kak suhaila,abg aie,along semua tu da tentu2 antra owg yg paling rapat ngan arwah..
comfemm laa dowg rindu annn....
sudah setahun da arwah meninggal..tu yg terlalu ramai rindu pde die..
kite doakan,moga-moga arwah di tempatkan dikalangan owg yang beriman..amin..

*tu je :)

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi