Skip to main content

1 May,tarikh yang sangat penting!


~salam.
ari ni 1 May.
tarikh yang sangattt penting..
1/05 ni ade 4 orang kawan2 qid punye befday..
semua nye kawan rapat qid...
pertama nye tarikh ni tarikh befday arwah azhar & arwah azrul..
si kembar dua owg uh!!
kmo ingt lagi dowg uh esya???dowg yang pernah jadi sahabat KITA semua..
tapi dowang x sempat idup lme ann..if dowg masih idop umur dowg mesti dah
cecah 18 tahun..tapi tu laa kte owg ann,sesetgh kembar ni klu sowg sakit sowg lagi mesti sakit..
macam tu gak azhar ngan azrul ni.thun 2007 azhar meninggal,then thun 2008 plak azrul yang meninggal..dua2 meninggal.....atas sebab penyakit yg dowg hidap..
kecik lagi dowg time uh..
tapi dowg da kena hadapi mcm2..
*pape pown qid doakan semoga dowg berdua di tempatkan dikalangan hamba allah yang soleh!!!
amin....
[azhar,azrul..kita owg tak pernah lupa pada korg..sem
ua memori kite masih segar at kepala kiteowg]


yang kedua...
ari ni befday rabiatun aduyiah..
atau qid slalu panggil die bia..
kawan baik qid mase sekolah rendah..dari darjah 4-6..
memang best sgt kenal die..memang enjoy giler laa biler ngan die..
qid antra best-student at skolah tu dlu..
biler time exam jee msti pas exam kite owg akan bincang same2 pasal paper exam uh..
yang paling2 best time darjah 6 laa..thun ambik UPSR uh..
pas abis kelaz tambahan jee mesti lepak belakang dewan uh..
main futsal laa,main handball laa..mang best laa dulu...mang kite owg jee kongker block blkang tu dlu..time rehat,time balik,time blajar pown kengkadang kteowg
lepak situ..
memang terbaik laa time uh!!kite owg semua ade 5 ow
g time uh!!3 pompuan 2 lelaki..
pas ambik result UPSR..semua langsung x berjumpe dah!
sowg gi k.pilah,sowg gi senawang,sowg gi kajang,dua owg jee yg stay at area ampangan..
tapi skolah lain2...sowg skolah seri ampangan and Qid
skolah TUNKU DURAH!!
semua lima2 uh berpecah!!!
da dekat 5 tahun x berkumpul..hope one day kite owg dpt kumpul same2 mcm dulu..
*pape pown epy befday untuk bia..aku harap hubungan kite yg dulu dpt terjalin semua...ok?


yang ketiga,
ari ni befday member qid yang palinggggg becok at kelaz uh!!!
dri form 1-form 5 qid satu kelaz ngan die..
da masak dah ngan perangai die yg suke membebel uh!!
name die NURSYAHIRAH..a.k.a si becok ANTAH!!!
hahahaahahah...die paling benci owg panggil die becok..
but qid mau gak panggil die becok at cni.qid suke!!
qid lupe yang last year qid bg die kek!
tu pown wani yg ckp smlam.
this year tak thu mau bg ape..and mybe x bg pape kot..
tapi x tau laa mcm mane..
tgk lah keadaan...
*epy befday utk ko si becok!aku doakan ko lulus dgn cemerlang dlm SPM oK!

yang paling2 penting skali
adalah ari ni merupakan tarikh mak ila di panggil ilahi..
1 MAY 2007 mak ila meninggal..
time uh at perlis...
ingat lagi time uh qid ngan parents sume at umah pak cik..
mase uh mak ila koma at hospital tunku ampuan najihah kot name hospital uh..
malam uh adik pak cik yang jaga mak ila..
pas subuh uh pak cik kuar dri bilik bagi thu mak ila dah meninggal..
semua kengkabut time uh..
and terus gi hospital tgk jenazah!!!
ermmm..x tau mau ckp cm nerh keadaan time uh!!
mase uh mak sedare yg lain sume dah balik negri masing2 coz dowg da dua ari at perlis..
yang ade masih ade at situ family qid and family sowg mak sedare ni...
family yana pown time uh da blik melaka.....mang sedih giler time uh..
keluarga mak ila x ramai yang mengiringi jenazah die time gi makam uh!!
sedara pak cik fauzi jee yang ade..tapi qid tabik laa at pak cik..
walaupown da 4 thun mak ila meninggal hubungan die ngan kiteowg tak putus pown!!
adik beradik pak cik pown baik!!kami semua at sni rinduuu sgt2 nak jumpe pak cik!!
lme da x jumpe...
*pape pown al-fatihah buat arwah ROSILA BINTI ABD RAHMAN

ingat lagi esya..mak ila pernah rancang untuk buat bfday party same2 ngan qid..
qid mau wat besar2an thun tu die kte..befday die ann sme ngan qid..tapi sebulan sebelum
befay die,die da meninggal da..tu semua hanya tinggal perancangan jee..:)

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

Morning!

Ni gambaq ngan #KukuBesi yang qid promise nak masukkan tuh :D Assalmmualaikum esya! heyyy morningg!! haa felikk tk kenapa qid masukk pepagi bute nihh?? Hahahah actully qid tk tidoq pownn malam tadiii... entah laaa..mcm2 dugaan plakk dtg malam tadii..hanya mampu bersabarr and harungi jee semuanye.. Siyezlyy qid tk thu kenapa sem nii qid jadi seorang yang pemarah..SEMULA! Ya Allah....Pantang org buat silap,pantang org kuang ajaq,pantang org buat qid menunggu memang hanginnn laa qid satuu badannn..Tak kisah lahh sape org tuhhh..Akak abg or member sndriii!! yang qid thu marah marah marahhhh..! Aghhhh!!! kenapa qid yg dulu dtg balikk dlm diri nihhh?? qid tak nak jadi pemarahh..qid tak nak jadi hanginnnn macm dluu!!! qid tak nak! how lahhh esya??? yang qid ingt dluuu qid start jadi tak pemarahhh lepas abg iwan nasihat kann qid sumeee... but now?? whoo?? Ajam?? memang takk lahhh! NEVERR!! tgk muke die pown skng nii QID MENYAMPAH! Enth lahh esyaa..Ape yg buat qid jadi mcm n