Skip to main content

thankz tok die!


ermm ari ni pagi lagi da boring!
haa boring sbb ape??
sbb owg baru...
sape owg bru uh??
haaa bdk2 STAD je thu..
x leh nak mention nam die at sni..
perh!! since die masuk ann byk betul pembaharuan yang die buat..
mcm2 transfomasi yg cube die lakukan..
kte owg ni yg da biase dgn keadaan lame susah sikit mau ikot rentak die..
yg qid xleh trima bler semua murid WAJID pkai bju uniform evry wednesday..
die kte bju uh x mahal!!! "rm100 jeee"
haa je memang rm 100 je..if at ade 4 owg adik beradik yg skolah at situ mcm mane???
tak ke mak bpak die da kena keluar ann duit RM400 plak!!
if dowg kaya mybe x de hal..mcm mane dgn yg tak mampu??
haiiyo kne ingt laa semua owg tak kaya mcm die laaa..
tadi at kelaz pown shahira bahari nangis sebab die takut..
die punye family da laa susah...mcm mane die mau beli bju tu semua..
apee laa..

yang paling syok tadi time die tanya at dewan "cikgu2 lelaki mane?"
menjerit2 die tnye cikgu lelaki kat mane??
die siap ckp sape cikgu yg tak de tulis name....hahahah kelakar annn..
cikgu pown kena tulis name..if student lau kne tulis name die letak dlm buku disiplin..
cikgu2????kteowg sume gelak time die suh tulis name cikgu ape yg tak ade..
bukan kteowg jee..ckgu2 pown sme..trutama cikgu2 lelaki yg ade at atas pentas time uh..
cikgu2 praktikal,cikgu tadjul and lau tak silap cikgu form 6 uh..tak ingt laa nme die..
dowg pown senyum2 time die ckp mcm2 uh..
agak2 nye ann cikgu2 uh pown mcm kurenggg ngan org bru ni..
ape laaaa...
budk2 form 6 laa trok kena tdi...
die siap turun bwh tanya knp bdk2 form 6 tak pkai uniform..
heyyyy...
cepat laaa abis thun ni...
mlz mau trima transfomasi die lagi!!!
:p

tadi time rehat qid gi jumpe cikgu zaharah..
qid mau on9 jap..geram punye pasal laa ni..
hahaahhah..
alang2 da jumpe cikgu zaharah uh die bg skali data2 tok masuk at blog PSS..
tapi qid tak masuk ann lagi..hhihihihi...
qid just edit layout jaaa...
qid bukak pendrive die..tado my micrsft word uh x leh bkak plak..
sok ingt mau gi jump die blik...

ha esya thu tak,dri ptg tadi qid ngan mama asyik cite pasal atok rahman..
mcm2 kteowg ckp..ckp atok nak dtg ptg ni laa..
atok nak teman qid tido laa..atok nak anta qid gi skolah sok laa..
ya allah rindu btll ngan arwah atok rahman..mizz giler2 at die...
if btl laa kte mama die jumpe qid mlm ni..
nakkk je qid peluk die..
misz sgt2 ngan die....da dekat 6 thun da atok meninggal...
heyyyyy tu yg rindu sgt2 tu..

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.