Skip to main content

seminggu seyy..RINDU


Salam semua,!!!
ermm rase nyee da dkt seminggu qid tak tulis at blog ni annn..
ermm seminggu gak walit da meninggal an dunia ni..
tak tau laa knp qid tak mau tulis blog!!
mcm xde idea jeee....
ermm skang qid ade byk sgt bnde nak story at esya..
haa ni semua gara2 qid tak tulis blog ni laa..
tu yg byk cite uh...

mule2 qid mau cerita pasal pg tadi,b4 gi sekolah annn...
time siap2 uh nak gi uh qid pasang laa dvd yg abg ajam bg uh..
perh!!!skali kuar lagu "kau dan aku" by bro akim and mila uh!!!
mang best gilerrr laa!!!
tetibe plak qid senyum sowg2 time uh!!senyum bler tringat tentang kita nyanyi
at dataran uh!!!..klakar jeee...qid asyik nyanyi lgu tu jee time otw gi skolah uh!!
seronak esya biler ingt pasal kenangan kite...
esya mau tau x ade sto ari uh qid nangis time mau gi sekolah..
mase at umah da start nangis daa..pas salam ayah time mau masuk skolah uh,
qid doa byk2 dlm ati biar muke qid x nampak mcm nangis...
masuk2 jee kelas...tringat jee ape yg jadi at umah uh!!
terus qid gi masuk bilik ari...qid nangis dlm bilik air..
time qid masuk uh..syira ngan wani pandang!!
tapi x tau laa dowg perasan atau x yg qid nangis
esya mau tau sbb ape qid nangis???
sbb pgi uh dlm kul 5 mcm uh syammil telipon mrh2 qid...qid marah sbb qid tak bg tau qid yg
walit meninggal!!!
tapi qid ckp laa yg qid da suruh remy bg tau semua...qid ckp gak yg time uh qid tak pK owg lain
da..qid pk walit jee time uh..sekali die mrh qid..sambil menangis kann esya qid ckp "KOWG SEMUA ADE TIME WALIT KEBUMI,TAPI AKU TAK ADE..KO KNE INGT QID AKU POWN SYG WALIT..DIE UH WALIT KITE SEMUA!!!AKU ANGGAP DIE MCM AYAH AKU..DIE LAA STU2 NYEE TEMPAT UNTUK AKU MENGADU!!KAU TAU KANN PERANGAI MAMA PAPA AKU!!!DIE LAA ANTARA OWG YG BG AKU KASIH SYG KO THU!!!AKU SYG DIE LEBIH DRI MAMA PAPA AKU!!!TAPI KNP TIME DIE MENINGGAL KOWG X BG TAHU AKU!!!LEPAS TIGA HARI BRU REMY BG TAHU!!! KNP???AKU NAK CIUM WALIT UNTUK KALI TERAKHIR QID..AKU NAK TGK DIE.....KAU DGN YG LAIN SME JEE LAA QID..
TAK BERGUNA!!!" tu yg syam ckp..qid try jawab tp die teruss jee ckp!!
tak stop!!..abis jee die ckp die terus letak telepon..and pas tu die terus off..
qid try2 msg and col tp x dpt...
last ayat syam "aku tak kenal lgi kowg,pergi mati dgn kowg semua lepas ni"
ya allah,tak pernah esya syam mrh smpai mcm ni skali...
and die x pernah pown kuar annn perkataan buruk2 ni semua..tak pernah esya...
qid tak thu nak wat ape time uh...qid da bg thu remy..tak tau laa remy wat ape...

tau x ape qid rse skang???
qid rse rindu sgt pde abg..rindu nak dgr gelak tawa die,rindu nak dgr
usikkan die..:) and rindu nak abis ann duit die gak!! hahah..
qid btl2 rindduu at abg skang ni...tadi tgk laa video dlm disd yg die bg uh..
bertambah +++++++ rindu bertgk die mengusik owg2 at sekeliling die uh!!
paling qid suke part abg menangis time karoke uh!!
die duet ngan ex die..time uh kali terakhir dowg jumpe coz dowg da clash..
dowg nyanyi lagu memori berkasih!!!awex die awal2 musik da nangis da...
die plak muke merahhh jee..tapi part korus uh die cm nak nangis plak!!..
mau taknyee...lgu uh memang sesuai laa ngan dowg time uh!!!
sweet jee tgk dowg..tapi syg hubungan dowg x lmee..
tgk abg mengusik owg trase plak yg abg aku uh jahat!!!
hahaahahah..
agak2 nyee ape laaa abg buat skang ni annn..rindu at abg laa..

ha esya..tadi time rehat merayau laa sowg2..skali terserempak dgn EN.tadjul..!!
hahahaah serius qid ckp qid tak boleh tgk die..
nak gelakkkk jeee!!!adoiyaiii giler da aku ni..
qid rse ckgu uh pown pelik tdi apsal qid gelak sowg2..
and qid rse gakk yg cikgu uh perasan kot coz stiap kli selisih
jalan ngan die mesti qid gelak!!tak pown qid senyum!!!
adoiyaiii bpk jhat qid ni annn...gi gelak ann ckgu sendiri..
ape laaaa...

*k laa esya...ti qid sambung lg..penat da ni..byk lgi mau story ni!!!

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.