Skip to main content

selamat jalan walit

esya qid nak story ni~~
pgi tadi dalam pukul 11 mcm uh,
qid ngan ayah tgh makan..
kteowg dri hospital...
tengah mkn2 uh mama telefon suh gi hospital sekang!!!!
kteowg pown terus gi hospital..
ya allah..sampai2 jeee tgak nafas walit da mcm berombak!!
ummi,mama,abg fizie semua at sebelah walit time uh...
aunt sue jee tak de time uh...die sto family balik mandi at umah coz da satu malam dowg at
hospital...byk kali ayah ajar walit mengucap...
nafas walit makin kuat.tkut giler time uhh..
qid duduk jauhh sgt dri katil walit uh..
qid tak mau tgk walit pergiii..qid tkot
tapii...ayah perasan yg qid duduk jauh...ayah panggil qid..
ayah bwk qid berdiri btul2 at sebah walit...
ayah ajar walit mengucap...ayah kte jugak "abang..ingt allah byk2."
air mte ni terus jatuh biler ayah pesan mcm tu....
ummi pown ade ckp..ummi bisik at telinga walit "klu btl abg nak pergi...abg pergilahh dengan cepat..tak sanggup ummi nak tgk keadaan abg mcm ni lgi...kami semua redha...ummi halal ann semua mkn minum abg dan ummi maaf at abg"
ya allah..qid thu berat ummi nak tanggung semua ni...
ummi syg kan walit,tapi ummi tak sanggup nak tgk walit tersiksa mcm ni...

lepas lima belas minit ummi ckp uh,walit pown pergi...
pergii buat selama2nye...dalam pukul 11.50 mcm uh laaa
walit pown da ekot esya....mesti walit akan bhagia bersme anak die...
anak yg sgt2 die rindduuuu tu..
qid kuar dri bilik tu esya biler walit btl2 di sahkan sudah meninggal!!
tak sanggu qid nak dgr suare mrk2 semua tu menangis....
tak sanggup esya....tak thu nak ckp ape perasaan ni time uh...
tuhan jee yg thu mcm mane hati ni rse time tu esya....
tak boleh qid nak story sni...
~bukan tak boleh...
tapi qid tak thu mcm mane!!!
paling yg buat qid sedih biler aunt sue and abg ellyas sampai...
dowg terkilat sgt sbb tak bersama walit time saat2 terakhir walit...
paling kesian dgn abg ellyas laaa...die sampai2 jeee malaysia nak gi
tgk walit at hospital...
sekli die hanye dpt tgk jenazah walit jeee...
qid thu abg ellyas rse bersalah sgt sbb tak bersme walit mase walit sakit...
hope abg ellyas tak terus salah ann diri die...
ni semua tuhan yg tentukann abg...

urusan at hospital tdi ayah mintak di lakukan dgn cepat!!!!
ayah ckp pade pihak hospital yg ayah nak jenazah di sembahyangkan selepas
solat jummat tuuu...alhamdulillah semua berjalan lancar...
ape yg ayah nak,dapat dilakukan tdi...
hujan kejap mase otw ke makam tadi...
mungkin ade makna yg kite tak thu annnn...
malam ni akan diade ann tahlil untuk mlm pertama punye..
ayah kte tahlil esok mybe buat tengah hari...
qid kena blik esok ptg jugak!!!!
qid tak dpt nak elak!
qid da janji ngan abg ajam semua....!
and mybe lepas show mlm uh qid gi blik perak!!!

*esya...abg kmo ade ckp pde qid tdi..
die ckp "mybe lepas ni abg tak blik singapore lgi..abg akan berhenti kerja sne..
biar laa gaji cni kecik janji abg bersame ummi..ape jdi pade ummi lepas ni,biar laaa dpan mate abg..abg tak nak ape jd at walit,jdi pade ummi plak nanti..."
qid tak thu nak ckp ape,qid hanye kte terpulang laa pade die..mane terbaik untuk die,
itu laa terbaik untuk kmii semua!!!...
abg ellyas ade gak ckp "abg jelaz dgn esya..die mungkin da bhgia dgn walit skng at syurga.tapi abg??"
terkejut qid biler abg ellyas ckp mcm tu..knp laaa die pikir mcm tu...
abg kena ingt abg,insya-allah kte pown akan jumpe walit gak nanti!!!dekat syurga jgk tempat die...
mungkin terlalu bru annnn..that's why laaa die ckp mcm tu agak nye....
nasib baikk qid balik smalm esya...klu tak..
tak dpt qid jumpe walit daaaa lepas nii


ok laa esya..bye


Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi