Skip to main content

mimpi lagi!!


malam tdi tak tau laa apsal qid mimpi abg ajam plak!!
mg tak pernah qid mimpi mamat uh!!!
tetibe mimpi die..
story time mimpi uh..

"qid ngan abg ajam g karoke..abg ajam daa siap2 byk sume da...pasuh qid ade hal nak kena wat kejap..so qid kne out laaa dri bilik uh..qid ckp at abg ajam yg qid kuar kejap je..t qid dtg lagi..
qid suruh laa abg ajam start nyanyi dlu sbb qid yakin yg qid akan blik cpt..
time qid dtg balik qid tgk abg ajam da tak ade dlm bilik uh..rupe2y time 3 jam yg abg ajam byk uh da abis!!!from situ qid da tak nampak abg ajam..time jalan2 uh qid ternampak plak die..qid gi kejar die..qid ckp laa sory..tapi die mrh2..qid try explain at dye ape yg jd...die wt tak thu jeee....die marah at qid!!! "

perh!! abg ajam marah at qid??adoiyai..mintak2 sgt mimpi tu semua tak betul..
da laa beberape ari jee lagi nak g kuar ngan abg ajam...
adoiyai..mintak2 laa benda uh tak betul!!!!urmmm....

satu hal lagi jadi ari ni..
ade laa sowg makluk allah uh,pening and bengang layan die!!!
dri ari tuu lagi sbnarnye...tapi sbr jeee...
ari tu qid stay at skolah qid da ckp at die nak stay skali stay laa...
die boleh ckp "malaz la!! owg tak ajak!! " padahal qid da ckp da yg nak stay2 laa...
pastu time die nak balik die ckp la "untung laa stay!!! "
byk kali esya mcm tu..qid wat tak thu jee time uh!!! malz da mau layan...sakit hati!!!
ni lagi satu hal,smalam qid study ngan sowg kwn qid ni time at kelaz!!
time uh ktew owg tak ade paper...so,kte org wat laa note tok exam esok tu....!!
time balik uh die boleh ckp "bukan main semangat lagi aku tgk ko bce buku ann,siap buat nota lagi" ya allah lantak la!!! bler da xmp umah qid lupe ann jee la ape yg jadi...
sekali pgi tadie ade sowg member qid tanye "ko da hafal kan?" qid pelik laa hafal ape plak!!
so,qid jawab laa "mane ade" die pulak kte.. " ko da bce buku ann..siap buat nota lagi semalm!!!! "
terus bengang jee qid bler die ckp mcm uh!!!terus brubah MOOD qid..qid jawab laa "aku bce jee,tak de sampai nak hafal dee " adoiyai serius beb!!aku tak suke..

untuk ko laa yg terase annn..
aku tak suke laa mcm tu..ckp2 at aku bende mcm uh!!
aku thu niat ko nak bergurau..tapi bagi aku tu satu sindiran!!
pliz laa pas ni tak yah laa nak perli2 aku mcm tuu..
aku rse cm ko anggap aku mcm budak yg bru masuk skolah!!
budak yg bru nak blajar and budak yg bru thu nak wat note..!!
ape ni!!!

esya...ari ni beday adik t-rah..
msti die sedih giler ann beday die tak mcm thun lepas!!
abg im daa tak ade nak wish befday die..
da tak ade adiah dri abg naim da..
pape pown "epy befday laa tok adik aku sowg ni"
urmmm..
esya..ari ni bgun2 jee ingat at abg ajam..
pas tu g mandi...time nak ambik bju dlm almari bju yg kmo bg wane hitam tu jatuh at kaki ni..
lame qid tenun bju tu esya!!..qid ingt balik time kmu bg bju uh..qid ingt blik time kmu
komen qid pkai bju tu...esya....ari ni terase sgt rinduuu nye qid ni pade kmo rinduu sgt2 syg..
rindu yg susah untuk qid ungkap ann..semoga roh mu tenang di sane syg!!!..amin
* k laa esya t qid sambung

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi