Skip to main content

di beri mata dan telinga,bukan untuk menyebok hal orang!!!



time qid tulis blog ni,ati ni tgah membara sgt2 ni..
rase marah pade orang yang dekat rumah qid ni..
qid bukan laa nak buruk2 kan die,tapi die punye perangai
da melampau tau??
bg qid ni dah tahap maksimum dah ni..
mang susah nak di kawal da...
memang rse menyesal pown ade duk sini..

cerita die mcm ni,ade owg dekat kawasan qid ni suke sgt ambil thu
hal qid and family,kadang2 tu die terintai2 qid and family dri umah die..
abg qid da mula berang da ngan perangai die..
nampak sgt laa perangai buruk die dua tiga ari ni..
abg qid yang selama ni tak pernah ambik thu pown pasal hal2 yang remeh temeh ni,
tetiba ari sabtu ari tu die boleh mengadu ngan mama pasal perangai owg tu..
ape ni??da tak ade kerja lain kee...
cukup laa sowg kawan die da tak suke at die,ni die wat lgi owg benci at die knp??
hey,ko ingt tak yg ko ade family??
ko ingat tak yang ko ade laki,ade anak...
so,jge jee laa family ko,tak payah susah2 jaga family aku dee..

betul laa kte sesetangah org tu kan..
sikap anak2 kadang2 berpunce dri mak bpk dowg..
nak di jadikan cerita pulak!
anak pade si pengintip umah qid ni gi tulis benda yg menyakitkan ati aku at
fb die..heyyyy gi mampus laa ngan ko sial!!!
ko,mak ko,bapak ko SAME jeeee ko thu?????
sib baik abg2 ko punye perangai ok..
klu tak buruk nme kowg sto family..
ko jangan ingat kowg uh bgus sgt at sni..hey,sedar laa diri tu sikit!!!
da laa anak die tak thu malu,ikot style owg,ikot cre owg..
da knp plak ngan ko??sume nak ikot owg??
da tak de firasat sendiri??da tak ade perasaan sendiri plak ke??
heyy tak tau laa aku nak ckp pe lgi..
klu ikot aku tak ingin aku blik sni laa giler!!
adoiyai..nak jee qid ajak mak bpak qid kuar dri sini..
benci aku ngan MEREKA!!

cube laa kowg gune kan ape yang allah bg kat kowg
tu dgn sebaik mungkin...allah bg kowg mate,tgk laa benda2 yg elok,
tgk laa benda2 yg indah...ni tak..ade mate tapi pergi intai owg punye umah dri celah2
pokok umah ko!!ape ni??ade telinga tu dengar laa benda2 yang elok..ni pergi
dengar perbualan owg senyap2..da tak de jobda ker??
lau tak de meh aku bg ko kerja..
kerja jolok jamban aku,jamban umah aku tu pown tgah tersumbat!!elok sgt laa tu..
tu laa lain kali ade mate telinga buat laa benda2 yg senonoh sikit...
ni biler da mengintip2 gi sampai kan cerita2 uh at tempat lain..!!!
dari situ laa mulanye timbul FITNAH ko tau??
haaa aku rse ko pown tau kann ape hukum fitnah tu??
so,pandai2 laa ko pK lepas ni erk??

*esya,sory sgt2,qid lepas ann sume at sni..sakit ati ni esya..
ari2 jadi benda yg sme!!boring qid...and ari ni ati ni makin
membara lps bkak fb tdi..skit jiwa ni esya..
-pade sape2 jee yg terase tu,lantak kowg laa...aku da geram sgt..-

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi