Skip to main content

apa mau bikin..


sekarang da comfem da...
ape yang comfem..??
hanya QID,WANI,REMY and mama ayah qid jee yg tau...
hahhaahah ape die???
ape jee laa ann...

qid skang kat melaka..
semalam pg2 uh gi melaka...
pas uh ptg balik...
time at melaka uh adD telepon
yang die kte die ade at dpn umah...
qid suh laaa die dtg mlm...
tapi tunggu2 die tak dtg plak...
die bz agak nyee tu...mlm nak ambik aida lgi laaa...
ha!!sebot pasal aida,SPM aida dpt 4A 4B..
perh!!! giler handal aida uh...
rse tercabar ni haaa..hahahahah

semalam gi melaka..
ari ni gi melaka lgi..
tapi smlm gi telok mas..
skang gi nyalas plak!!!
adoiyai....sblm gi BANDAR..
ari ni gi KAMPUNG!!!
ahahahha kelakar jeee...

esya...
ari tu gi tgk walit..time uh die still dkt icu..tp da sedar sikit da...
ermm alhamdulilah die da sedar...
hepy sgt biler die da sdr uh...
tapi die mcm tak berape fhm laa ape owg2 ni ckp...
mase qid dtg,die pandang qid...
qid bisik at die
"walit,ni adik dtg...adik doakan walit cpt sembuh ok..walit kne sembuh untuk kteowg..."
die pandangjee qid lepas qid bisik at telinga die...
pas uh qid nampak mate die mcm berair...
die nangis ke esya..??
qid wat die sedih ke esya???
ayooooo walit qid doakan walit cepat sembuh!!!
urmmm...mase nak blik uh qid ckp "walit qid balik dlu..qid da nak blik seremban..
nanti kte jmpe qid mau walit sihat tau!!!"
skali lagi die mcm menangis esya...
ermmmm..tak tau mau ckp ape....
walau pown dpt jumpe kejap jee tp,tak pee laaa..
janji qid dpt jumpe walit....
hope sgt2 walit cpt sembuh!!!!

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi