Skip to main content

Abdillah Murad...moga dirimu tenang kat sane!!



salam,
qid sebenarnye bru lepas tgk video konsert achik & nana di singapore
dengan video jangan tidur lagi..
mesti ade antre kowg da boleh agak kann qid akan ckp pasal sape??
urmm sape lagi kalau bukan ABDILLAH MURAD..
seorang yang sangat baik and suka menyakat owg :)
sepanjang video2 yg qid tengok tu arwah byk sgt menyakat owg..
qid rse klu die tak buat mcm tu mungkin konsert2 tu tak seceria yg diharapkan...

qid tak thu laa....ari ni rse mcm rinduuu betul dgn arwah...
qid tersenyum tgk konsert kat singapore..tapi qid menangis tengok
arwah nyanyi time kat jangan tidur lagi...
arwah buat semua tersenyum dengan gelagat die..
dan semua juga terhibur dgr suare die...

mase video jangan tidur lagi tu.....
tgk jee belangsungkawa arwah,qid da rse lain da...
lagi2 biler dengar suare arwah nyanyi lagu nadia..
lagu tu kann berentak slow,and dlm video tu plak arwah pakai
serba putih!!!tuhan jee thu perasaan ni tadi...
rase rinduu,sedih semua adee..
biler tgk arwah senyum time nyanyi,ati ni pown rse mcm nak senyum..
tapi.....entah laa..
lagu terakhir arwah dgn kak nana..lagu cari ketenangan!!!
lagu tu mcm ade maksud tersendiri buat dowg kann...
qid rase mcm part yang arwah nyanyi
'apa yg terjadi,itu semua lumrah hidup di dunia,kadang bergembira kadang tersiksa'
mcm arwah pesan ape yg terjadi semua ni ade lah lumrah..sbb mcm mane sekali pown
semua org akan mati juga kannn..

ya allah,rindu nyee aku pade arwah ni...
lagu tu....lagu tu buat qid rinduu sgt pade die...
qid yakin laa ramai yang tgh rindu arwah sekarang!!!
RAMAI.....!!!!
sebulan jee lagi arwah akan genap 1 tahun die meninggal...
sbb tu qid yakin ramai peminat die yg rindu pade die..
ni kann pula owg2 yg rapat dgn arwah...mesti rinduuuuuu sangat pade arwah!!
urmmm diam tak diam da dekat setahun kann arwah meninggal..
rase mcm bru jee bulan lepas trima brite arwah excident!!

urmmm tak thu mau ckp ape lagi...
tak de dah kate2 tok luah kan rinduu qid ni..
lame daa qid tak gi kubur arwah..
ari tu ade janji dgn adD pastu last minit adD ade hal plak dgn aida..
so,tak jadi laa...bilerr la mau pergi ni...

*mungkin ade antre kowg yang pelik kann apsal qid tulis ni semua
dlm blog qid..urmm lantak laa kowg mau ckp ape..yg rse sume qid bukan kowg ann..
so kowg tak kan fhm!!

MOGA ARWAH DI TEMPATKAN DIKALANGAN ORG2 YANG BERIMAN

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.