Skip to main content

mcm2 rase ade..



ptg td tgk gmbr fatin ngan kawan2 die time at asrma..
tak tau laaa apsal pas tgk jee perasaan aku berubah!!
awal nyee aku ok...pas tgk jeee aku lain...
aku malaz nak lyn sume owg yg ckp ngan aku!!!
knp erk???

bler tgk pic die uh,aku tak tau nak ckp ape perasaan aku ni...
rase cemburu,marah,sedih and kdng2 aku rase epy coz aku
tgk die epyy jee at sne....

CEMBURU!! untuk ape aku cemburu ye??
ermmm mungkin aku cemburu dgn kwn2 die,sbb dowg bersame die,
tapi aku!!! tidak,aku x bsma die...aku sowg2....biler ak rse cemburu dgn kwn2 die,
ati aku mula rase MARAH!!!pade siape???ermmm aku pown x tahu laaa,yang pasti hati aku panaz tgk gmbr2 tu....ptg td jugak,aku hampir MENANGIS sbb aku rase aku x dpt ape yang aku nak...aku x dpt bgembira dgn kawan2 yang btl anggp aku kwn,aku x dpt idop yang mcm aku nak!!!!!aku sendirian!!!!aku sowg2 time aku susah!!
dan aku hanya ada kawan biler aku senang,biler aku epy!!! itu sja...dan aku pasti mereka sentiasa bersama bile mrk susah dan senang!!!! mcm mane terjadi at aku ngan fatin dlu,aku pasti mereka semua tentu mcm tu....
tapi biler fikir2 balik,aku kena happy kalau owg yang aku syg uh epy...aku pasti fatin epy dgn kwn2 die....dan aku juga kena happy untuk itu!!!!

tapi mlm ni aku x kuat untuk tersenyum melihat gmbr2 die time at asrma...
aku x mampu eppy bile lihat gmbr2 epy mereka....mcm mne yang selalu aku lihat aku x dpt lakukan......mlm ni aku terpaksa menangis!!!menangis semampu aku!!!
yang aku thu aku tak akan ade antara mereka semua...
aku tak akan bersma die mcm dlm gmbr2 uh..blajar,tidor,makan,borak...
semua nyee sma2...apa yang aku impikan untuk hidop ngan die mcm adik beradik,
kini di rase kan oleh kawan2 asrama die....impian aku,jadi kehidupan owg lain...
itu yang buat aku menangis!!!! impian aku,sowg tak thu..die juga xtahu impian aku
sejak form two..tapi mlm ni...aku terpaksa coretkan segalanya at sini sebab aku tak mampu untuk tanggung nyee tagi...impian aku musnah!! dan memang tak akan tercapai
walau abad biler skali pown....mlm ni aku janji pade diri aku,yang aku tak nak simpan azam tuu lagi...impian aku tuu membuat kan aku bertambah marah,benci pada fatin aqilah...aku tak nak lagi semua tu...
kadang kala senyuman die buat aku menangis,menangis bukan bererti sedih,tapi gembira kerna die sudah bahgia dgn ape yang die ingin kan!!!!!dan aku bkn sape2 pade die untuk menghalang semuanye,..walaupown hati aku sakit melihat semuanya...tapi,aku tak boleh buat ape2...itu kehidupan die..dan aku bukan sape2 pade die untuk halang semuanye......

"fatin,andai kau bace semua ni.aku nak kau tahu aku akan sentiase doakan ko dpt kwn yang terbaik dari aku!!!dan aku nak sgt jumpe kawan baik kau kat sana,aku nak pesan pade die,jangan sesekali lukakan hati kau sbb aku thu kau byk terluka saat kau bersama aku dulu..aku thu tu semua fatin..maaf an aku..."

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.