Skip to main content

2010 selama2nyaa...




2010..
ade yang menarik,ade yang tidak...
2010 aku bjumpe ngan owg yang aku syg setelah 4 tahun x jumpe,bukan sowg...tapi ramai dan 2010 juga aku byk kehilangan owg yang aku syg..
siape sangka owg yang same2 ngan aku time 1hb 01 2010 dah x de ngan aku time 1hb 01 2011..
bukan x de untuk seketika tapi untuk selamanya!!!!!

2010: aku kehilangan atok... dua2 atok aku dah xde!!! dah xde sape yang boleh aku panggil atok,dah xde sape untuk aku manja mcm mane aku manja dgn atok2 aku dulu...time atok rahman meninggal,aku still ade atok yahya..but now dua2 dh xde..atok yahaya meninggal time 25/8/2010(rabu)..dah xde dah tangan seorang atok yang akan aku cium di setiap pagi raye...aku rindu mereka...

aku juga kehilangan seowng kawan baik,DANIEL...kawan yang paling baik aku ade..
akibat kemalangan die meninggal..tinggal kan kami semua...DANIEL excident kat area damansara..sehari sebelum die meninggal tu die ade col..lme kteowg beborak..die meninggal time 06/1/2010(rabu)..awal tahun ari tu...dapat tau time at sekolah..akak dtg ambik bwk blik tok g umah die...sedih sgt time uh coz bru lagi kehilangan esya time bulan 11 tahun 2009 tuuu..
pape pown aku terima semua ni...

time 10/4/2010 (sabtu)sowg lagi meninggal,sepupu aku..meninggal at HKL coz penyakit yang die tanggung..die tahun form 5..impian die nak ambik SPM x kesampaian..kesian die..ERY..walaupun ko dh xde..tapi kteowg still ingt at semua perangai ko..sikap ko yang jenis selamberr tu,membuat kan kteowg senang nak rapat ngan ko...ape yang membuat an kteowg rindu sgt ngan ko adalah nak dgr gelak tawa ko angah!!!!!...kteowg sumee rinduu sgt ngan koo...

17/4/2010(sabtu)..
tarikh ape tu??ermmm tarikh sesowg insan yang bernama ABDILLAH MURAD telah menemui ajal nyee...atau name panggil nye ACHIK SPIN..achik telah meninggal akibat terlibat dengan sato kemalangan di lebuhraya...kereta achik telah terbakar,tapi..nasib baik arwah sempat di bawa keluar dari kereta tu seblom terbakar!! kalau x..tak tau laa ape jadi..ermmm ;(

30/6/2010 (rabu) pulak aku dapat berita buruk yang ABANG NAIM meninggal dunia akibat terlibat dalam sato kemalangan di ampangan..betul2 depan umah atok yahya abg naim excident!!..ape yang aku dengar cite mase kena langgar tu moto abg naim melambung tinggi!!
pape pown ni semua bukan salah abg naim..ni sume salah sowg pemandu yang sengal pergi langgar arwah..ni semua gara2 kereta tu dipandu dgn begitu laju!!..sengal betul...sbb die,hilang sto nyawa!!!BODOH!!!
abg naim meninggal sehari sebelom befday arwah achik...

awalnye,daniel...pastu ery,pastu arwah achik pas arwah achik abg naim plak pastu time bulan puase atok yahya plak...
mang x sangka btl aku ni semua akan jadi dlm mase sto tahun,5 owg yang aku kenal and blh di kata kan rapat meninggal... ;(
pape pown aku kena lalui gak ni semua...ni semua urusan tuhan..die yang tentu kan semua nya...aku dan jugak yang lain harus menerima semua nyaaaa...
dan ape yang boleh aku buat adelah mendoakan agar mereka2 semua tenang dan sentiase berada di kalangan owg2 yang beriman..amin..

kalau laaa mase boleh stop kejap!!!
nak jeee aku stop an...coz 2010 ni byk bende yang jadi..aku x nak tinggal kan 2010!!!
ermmmm

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.