Skip to main content

STORY 8/10/10

Pkul:7.30 malam

Ari: jumaat

Ari ni genap abg naim 100 ari…rase nye mcm die still ade ja lagi…Ermm…ari ni busy giler2 wat akaun..and kerja uh dah anta dh pown..Alhamdulillah..Dowg ramai yg ckp nak drop akaun…aku mcm mane erk???Aku syg plak nak drop..and ni bidang yang aku nak…Tapi lau dowg drop,dowg tukar kelaz x erk???My mom kate lau rase ni yang aku nak,jgn drop…!!!Adoiyai…lau dowg pindh kelaz…aku sowg2 plak nanti…

Esya..lepas blik sekolah td an..qid terpikir and qid rase bdk2 kelasqid uh mrh at qid..mungkin ape yg qid ckp uh x btl la an…tapi tu yang qid rase…qid rase yang dowg mrh at qid sebab qid asyik ngan adinie and dak2 kelas dowg…salah ke qid ngan dowg…??Awal thun dlu pown mcm ni gak….dowg cm mrh ja….Dah dua kali dah….buruk sangat ka perangai qid ni??Ermmm apa yang wat qid bertambah terasa time dowg mkn at area dewan terbuka tu...Time tu qid,adinie,iwan and adawiyah dari kdai photostat…lalu at c2…qid tak thu yg dowg at c2…and tak perasan pown!!!!Pastu eka jerit panggil qid…qid g la at dowg…qid suruh dinie ngan iwan naik dlu…Time qid nak g at tempat dowg uh..qid tgk dowg gelak2….Qid ingat nak join...elok qid duduk je…SEMUA DIAM!!!!Mcm ade yang tak kena plak….Dah tu qid tegur sha qid ckp “sha,dh senget2 uh dah senak ke perut”Qid saja ja la nak gurau2...tapi respond die cm tak de owg jeee yang tgh berckp ngan die....mcm xde pape...qid heran jugak!!!

Paling yang qid heran ngan syira…Qid tak tahu laa kenapa ngan die…Bler pagi td uh ok ja...bork2...Tapi time qid g at dowg time dowg mkn uh…qid duduk ja syira pown bangun…kenapa erk???At kelas pown time geografi die duk sebelah wawa...Time tu qid dah mula x sedap ati dh….Mcm2 yang qid Tanya at ati ni…Ape slh qid???ape yg qid wat???Terok ke qid ni….

Wani plak tadi x ckp ngan qid…Ok mungkin qid x bork2 ngn die so die pown xckp la gan qid..ok!!!Tapi selalunya lau at skolah x tegur…bler qid msg die reply ja cm biase..Tapi ni x!!! kenapa erk!!ape yang x kena???Smlm die ckp nak bg qid kek...die bwk..tpi x bagi at tangan qid sendiri..And die tak ckp pape pown…die tinggal at adawiyah ja…Qid x mkn lagi kek uh…ade je tu…

Kalau Pk2 blik….qid malu tau x!!!!mcm owg yang dtg x di undang!!!malu sgt2…Cube kalau esya at tempat qid!!ape esya rase??mcm owg BODOH tau x!!!!!Knp qid kena rase semua ni??

Ermmm...minggu ni byk sgt yang tak kena...Mcm2 hal...tapi semua nya qid tanggung sendiri...Qid sowg2…sowg kwn pown xnak tlg…!!!menyesal qid mintak tlg dowg…ari tu qid btl2 perlu an sesowg….qid menangis time tu…qid ambik keputusannak msg aqilah..qid try dlu miscol nombor die…nombor die on!!!Qid msg ckp nak mintak tlg die,tapi die x reply…qid telephone byk kali..Tapi x jawab…mcm tadi,qid ade benda nak Tanya pendapat wani…Qid msg die,tapi die pown..sblum qid msg die uh,qid ade anta msg ckp thankz pasal kek uh…Tapi die x reply gak!!!Ape hal laaa dowg ni…semua wat x thu je…Erm mungkin aku ni bkn yang terbaik tok dowg dgr mslah aku..And mungkin aku ni byk menyusah an dowg…sory la…

Esya,qid tak tau kenapa air mata ni turun time qid tulis entri ni..Qid tak thu ape yang qid rase.....lau qid tahu benda ni akan jadi lagi sekali qid akanDgr ckp emy...tapi qid tak thu hal semua ni akan jadi...Emy: aku nyesal x dgr ckp ko,btl la ape yang ko ckp...aku akan selaluKecw at cni...!!and aku thu yang fhm aku hanya K.I.T.A.... kowg ja yang tahu aku..Yang xkisah pasal aku kawan ngan sape and x kisah ape yg aku nak wat!!!Aku akan sentiasa rindu kowg semua!!!Aku BENCI at cni EMY!!!!!!!!!!!!!!!!

Esya…now qid xtau nak wat ape..Cume at cni ja qid bleh luah an sgala2nya..Kalau la kmo idop lagi..Tentu kmo yang bg qid semangat dgn semua ni..qid rindu dgnDengar kata2 nasihat kmo!!!Rindu nak dgr kmo manja2 ngan qid..rindu sgt saat2 mcm tu..Skang bler qid sedih qid dgr lagu2 achik…Lagu2 die bleh ilang an tension yang ade at kepala otak qid ni..Ermm…..

[sory esya x post time tu jgak...mlz nak online....tulis at word ja dlu]

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.