Skip to main content

esok raye,...


ermmm ari ni yana blik...x sabarnye....

umah wat bakar lemang ari ni...
thun ni first time raye tanpa esya,nazry,abg,abg naim and atok...
ckp pasal atok an....aku dah tak ade atok lagi...
sejak atok rahman meninggal ade gak aku atok yahaya...
tapi thun ni atok yahaya pown tak de daa....
tak de lagi aku salam tangan atok pagi raye....
dlu aku boleh byang an aku salam atok yahaya mcm aku slm atok rahman...
tapi skang aku nak salam tangan sape????

ermmm aku doakan smoga family abg naim jgn sedih2 raye ni...
aku tau abg im dah tak de raye ni..just bju raye die thun ni je yang dpt di pandang...
tapi kena la ingat lau kite nangis...dowg yang dah pergi tu tersiksa tau at sne..
kesian laa dowg...kite semua just mampu doa kan saja tok dowg time raye ni...
dlu pg raye jumpe ade nampak nazry...tapi sekarang kubur die jeee yang aku nampak...
dlu oagi raye dgr suare esya mintak maaf at aku....tpi sekang bayangan die je yang aku nampak...
tak ade lagi suare gembira die nak sambut raye....

esya...ni first time qid raye tanpa esya....esya,au x susah qid nak trima ni semua tau??
mcm2 care qid cube lakukan tok lupakan kmo....tapi,suare kmo,wajah kmo,gelak tawa kmo sentiasa qid ingat...sukar untuk qid lupakan semuanye esya....esya....sempena raye ni qid nak mintak maaf ngan esya...walaupun esya xpat bce ni semua tp qid yakin esya nampak ape yang qid lakukan...SLAMAT ARI RAYE ESYA..

for nazry..ery,thun ni jugak first time aku raye tanpa ko beb!! ko dah ikot esya kan...ko tak nak ngan aku lagi an???sampai ati ko beb...ko tinggal an aku sowg2 at cni....kenape beb!!
ery aku tau ni semua kehendah ilahi..aku bkn nak salah kan takdir...cume susah untuk aku trime ni semua ery....ery....SLAMAT ARI RAYA...aku akan lawat pusara ko sebelum raye pertama tu...sebab raye pertama aku kene balik jelebu..ery....dlu aku bg ko duit raye time pagi raye..tapi skang aku hanya boleh bg ko air mawar dgn kuntuman bunga2 untuk aku tabur at pusara ko...
aku rindu ko ery....rindu teramat sangat....!!tak de sape lagi kejut aku time pg raye ery...dlu at ko yang kejot an aku....ery..aku mintak maf semperna ari raye ni...SLAMAT ARI RAYE nazry....

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.