Skip to main content

story ari jumaat [2 julai 2010]


Ermmm ari ni at skolah mcm2 cite ade…
Pasal wani tak ckp sangat ngan aku,
Pasal zaty bad mood.
Pasal sha kecik ati ngan bdk2 kelaz 4ANTAH uh!!!!
Pasal eka mengajuk…
Pasal zulsyafiq kene panggil ngan cikgu ehwan…
Pasal adinie tanye aku pasal zul..
Mcm2 laaaaa….

Pagi tadi at skolah bace surah yassin…
Ustaz kate bce ngan niat sedekahkan untuk abg naim.
Ermmm semoga die tenang kat sane dengan bacaan
Yang telah kami sedekahkan….amin
At pustakaan tadi aku belek2 laa samudera tahun 2006..
Aku tgk gambar abg naim...gambar time
die ngan team hoki sekolah…=/

bdk2 4 antah uh aku rase dah melampau laaaa…
mane tak nyeee,aku tengok sekarang ustaz salu
mrh2 gune bahase kasar..mybe die dah hilang sabar
dengan kelaz tu kot…awal tahun ustaz okey jerk aku tengok…
sejak cikgu praktikal datang ustaz x macam dulu…
mybe ustazah praktikal salu cite pasal perangai bdk2 4 antah kot…
ermmm…mybe laaa…..
mase exam ari tu ustaz masuk jage kelaz…
bdk2 ni memekak jerh…sampai ustaz tanye..
“kowang ni manusia kerh binatang???”
Punye bangang dowang uh ustaz tanye mcm uh blh gelak2 pulak...
Tak terpikir kerh dowg maksud ustaz uh…BODOH btl dowg uh!!!!!
Kadang2 at kelaz sekarang lau terlampau bising,
Ustaz tanye soalan yang same….
Tak sedar ke dowg yang cikgu2 dh lame bersabar ngan dowg…..
Adoiyai….benci betul kelaz ni…..memalukan jerh..
Macam kes tadi…dowg tanye care mandi wajib…
Biler ustaz terang an…dowg memekak plak…
Ckp geli la,ape la..lau tak nak dengar tak payah tanye...
SENGAL!!!!

Kalau mase boleh berputar…tak ingin aku nak msuk kelaz ni…
Tak ingin aku nak duk sekelaz ngan bdk2 tu semua…
Yang pompuan pown same,tergedik2,terkinja2
Gelak cm owg ilang akal….eeee....

Esya…esya ape kabar???
Qid nak ckp ni,tadi qid jumpe die….
Baru ari ni qid Nampak die….lame rasenye
Tak jumpe die….sejak cuti ari tu la qid xjumpe…
Die Nampak cm tak sihat jeee.
Kenapa erk esya???
Die sihat kerh x???
Adoiyai...risau laaaa...
Tapi tadi tgk die cm serius jeeee...
Die marah qid kerh...???
Qid anta msg at facebook xreply,qid anta coment lagi die tak
Reply…nak kate die tak on9,selalu die on9..
Owg lain die reply…coment qid jerh die tak reply…
Adoiyai....knp ngan die esya??
Esya dtg arh cni,tlg qid….
Qid rase die kecik ati ngan qid….
Esya kne tlg qid…..qid tak nak bermasam muka
Ngan die….qid tahu die marah…

*k arh esya…t qid sambung..

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi