Skip to main content

mcm2 hal jadi dalam satu hari..


ermmm ari ni mcm biase aku ke sekolah...
balik je sekolah otak aku tertanye2 kenapa byk sgt hal jadi hari ni...
byk sgt sampai at rumah pown ade hal jugak!!!
first,pg tadi aku jumpe la si die uh kejap,die nangis2 ckp yg die
ade problem...aku tanye die ape mslh die,die nangis gak...
sampai an ade teacher perasaan aku peluk die pagi tadi...
teacher uh tanye kenapa???aku tak tau nak ckp ape...
yang die terus jeeee nangis...pas uh g masok kelas cm uh je tinggal an
aku ngan teacher uh...aku sabar je laaa...
sampai sekang die tak msg,tak call sume...pe kena laaa dia ni....
kedua,pasal syira...menangis at skolah coz ade problem ckit...
adoiyai,sume owg nak nangis yg aku ni menangis sesowg dowg tak tau...
hahah..ermmm...pasal syira dah settle.pasal eka pulak cm marah ngan sha.
tu sume sbb wawa x join group die time b.i....
kiteowg dh ckp at wawa t dowg kecik ati,tapi wawa uh degil...
ermmmm,mase rehat uh aku tgk wani cm bengang jaaa ngan aku tak tau laa
kenapa...ha!!!seblum rehat,adD lak wat hal..die g gaduh plak ngan kecik..
mcm2....

ingat an tu je hal die,rupe2nye nak balik sekolah uh ade lagi hal...
ermmm si izzul ngan razif lak gaduh...perh!!sengal dowg uh...
mule2 gurau2..aku dh ckp kang gurau2 gaduh kang!!!!
rupenye btl dowg gaduh!!!
ahhh,ni sume kes mulut razif ah ni,cakap main lepas jaaa....
ha!!pasal wawa td,sha wat laa bengang ngan die coz x bg tau
yg wat poco2 uh...tgk2 nak balik uh wawa bad mood jaaa...
tak tau laaa sbb ape...

ari ni mg boring giler2...
memang aku gelak ketwa sume...
tapi hakikatnye ari ni paling BORING!!!
balik umah tadi,lagi satu hal...
member chat aku shahera uh tak tau la
knp die cm mrh2 ngan aku..
aku rase ni sbb yg ari ahad ari tu laaa...
die tak ckp ngan aku yg die mrh aku...
tapi aku dpt rase an die mrh at aku...
ermmm kenapa laaaa...

*esya ermm ari sabtu ni qid skolah...
pas uh nak bwk die g kubur esya at perak...
sblum uh kiteowg g kubur nazry dlu...
k..and sato lagi.ari ni 21/7 merupa an 100 hari nazry meninggal...

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.