Skip to main content

aku ketawa dan menangis....[jumat 9/7]


pertama skali ari ni aku epy giler coz aku dh baik ngan syg aku...
and rehat tadi pown dah jumpe die time smp2 je pg td die dh tunggu aku at gate
skolah..mg epy giler....aku syukur sgt coz dh ok blik ngan die..
tapi lain pulak at kelaz,ade je yg mslah kalau aku hepy....
at kelaz tadi wani langsung x ckp ngan aku...aku tak tahu ape masalah die!!!!
yg aku tahu td die dtg aku nak g dewan...aku tegur die aku ckp:
"ha,dtg lambat..tido la tu" pas uh die terus tarik muke...
ape sbb tu kerh die tak ckp ngan aku...????
yg die ckp ngan aku biler time rehat uh je... die ckp yang die nak g kantin...
3 perkataan je die ckp ngan aku ari ni???
apsal!!!!!ape yg die benci sgt ngan aku?????
aku tanye die sume nye die jwp gune isyarat...
maksud aku cm die angguk la...
lau aku mintak barang die bg cm uh ja.....
yg wat aku lgi pedih time waktu bm....
syira kene bce,aku tanye die muka surat brapa...
die tunjuk...aku tanye die yang mane...die tunjuk jeee...
langsung tak ckp....walhal,kite owg dh mengelabah ckit dah coz tak tau at mane
mohammad stop bace...die blh wat cm tu....
aku sabar.......

aku tak tahu ni salah aku ker ape??
die buat macam ni membuat an aku rasa yg selama ni die
terpaksa berkwn ngan aku....yela....fatin and auni ade suruh die
tgk2 an aku dlm kelas uh...mungkin tu sebab die kwn ngan aku..
die terpaksa!!!!! knp die perlu paksa diri die????
bukan sekali rase nye die buat macm ni...
dh dua tiga kali dah...
kalau betul kau terpaksa.....!!!!!!
tak payah la kawan ngan aku....
aku tahu aku tak mcm ko....aku tak same mcm kwn2 ko yg ko memang nak kwn..
so,aku takkan susah an ko lagi...yg penting kau tak tersiksa ngan aku...
tapi kenape die tak terus terang je ngan aku???
knp kene wat cm ni...

esya knp ni sume jadi....
knp atin suruh die tgk2 an qid...
esya qid tak mintak sume ni...
qid tahu biler atin tak de qid sunyi...
tapi die yg dtg sendiri esya....
knp die yg wat mcm ni plak!!!!!
mcm2 qid rase esya biler die wat cm ni...
lagi2 ari ni qid epy coz dpt ckp ngan bdk uh
mang qid epy giler.,biler jadi mcm ni...
qid kecewa,qid risau,qid takut mcm2 laaaa...
qid tak tau ape lagi yg qid rase...
esya kalau esya idup lagi...
qid tak mcm ni tau...mesti qid always epy ngan esya....
knp bnde yg qid tak nak jadi plak!!!!!!!!

*[mood=sayu]

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.