Skip to main content

time giler ngan yana..

ermm lame x on9..
ok ari tu balik kg ada owg kawin..
kali ni x best sgt coz yana
balik lambat..
tapi ada cite yang best sgt smp
nak balik pown kiteowg boleh gelak
sampai x ingat dunia..
ya allah...macam2 hal
boleh jadi kalau aku ngan yana dah bertemu..
adoiyai..okey..
time kenduri tu aku ngan yana asyik mengutok owg
jaaa...
pas sowg2 kiteowg kutok..
mase kenduri tu jugak aku belajar satu perkataan baru..
iaitu 'kendarat' kowg tau tu ape??
mulenye aku sendiri x tau ape maksud benda uh..
rupe2nye maksud die cm catering..
kendarat uh mcm bdk2 catering yang uruskan wedding uh..
tapi catering an selalunye bdk2 skolah yang join
tapi kendarat uh owg2 tua yang uruskan...
dowg la yang angkat pinggan,basuh sume lah..

yana ckp at qid larat kerh owg tua ni
nak wat kerja..dah tau tua duk umah ja laaaa...
ermmm jahat jugak cousin aku ni an..
ermmm yana dah tersanggkut at uncle faizal..
uncle uh bru umur 20 lebih...
kiteog terpaksa panggil uncle coz pangkat..
ikot an mg x sampai ati nak panggil die uncle
coz die muda giler n die encem lak tu...xkan nak panggil uncle an..???
bg ijam yang dah kawin uh pown panggil die uncle..
mesti die malu an coz anak buah dah kawin tapi dia x kawin lagi..

dalam mase yang same aku ckp at yana yang uncle faizal
x encem sgt...uncle faiz lagi encem...
uncle faiz uh same umur ngan uncle faizal..
qid ckp at yana yang uncle faiz encem coz ikot muka tok cik..
yana tersalah tafsir plak...die kate at qid yang tok cik uh kekasih gelap qid..
coz qid asyik puji tok cik ja...
qid kata at yana yang kekasih gelap yana tok usu..
tok usu uh ayah uncle faizal...
qid ckp at yana kalau nak anak die kena tackel ayah die dulu..

pas uh kita owg pilih.
tok cik kekasih gelap qid and tok usu kekasih gelap yana..
time kiteowg lepak2 uh tok usu pandang kiteowg au..
tetiba lak tok usu senyum at kiteowg...
perh!!!cair hati yana..yang x leh tahan uh yana tetiba menjerit
biler tok usu senyum at die...hahaahah
die siap ckp lagi.."ni ada petanda baik ni"
ape maksud die???hahah btl kerh die dah cair at tok usu..
hahahahah...

byk gambar uncle faizal yang qid ngan yana snap dari jauh..
sampai ada abg ni pandang je kiteowg...
kiteowg peduli ape????hahaahah
bukan gambar uncle faizal je...ada gak sowg mamat ni yana minat
tapi die uh juru kamera time uh...
mang encem gak arh...
kite owg snap gak gmbr die walaupun x jelas...
time ambik lauk pengantin dlm umah...
mamat photografer uh ada at dlm...
yana punye la suke tgk muka die....
adoiyai...

ada sowg kendarat punye anak au...
pakai tudung n bju kurung wana kuning...
perh baju die kalau tgk mg skit mate...
qid ngan yana pelik arh asal laaa minat ni kejap2
lap muka...kejp2btl tudung..
perh dtg nak kerja erh ape???
owg lap meja die lap muka jerh kerja die..
ermmmm...dok la die terpusing2 dpn kiteowg..
kiteowg tau la kiteowg dh gelak cm owg giler...
so,x payah la nak tayang muke die dpn kiteowg lame2...
ape die ingat die lawa???
hahaahahah

qid n yana bru dpt tahu yang uncle faizal
nak kawin bulan dua thun dpn..

yana ckp:
"wei melepas laa aku nak mamat encem uh...cian aku"
qid ckp at yana :
"xpe yana uncle faiz an ade...die blh thn gak..ko ambil jerh die.."
yana jawab:
"ha...ok2 aku amik uncle faiz laaa...ko cm ner??"
qid jawab:
"uncle faiz x pe...tapi jgn usik kekasih gelap aku.hahah"

pastu yana kate:
"ok aku x usik kekasih ko...pasni au jadi anak tiri ko la"
qid kata:
"anak tiri pown anak tiri lah...ko kene panggi aku mak la pasni coz aku ni mak tiri ko"
yana ckp lagi:
"abis nek cik ko nak cmpak mane???and ko nak panggil ape?"
qid jawab:
"alaaa nek cik uh senang jaaa...panggil jerh akak coz die an da jadi madu aku..

hahaha.ko kene panggil nek cik pasni ibu la coz uncle faiz panggil ibu"

start dari time uh yana panggil aku mak...
adoiyai...gurau punye pasal tgk btl2 die panggil aku mak dpn owg.
ahhh...malu giler aku...
tapi sume tu hanye gurauan kiteowg ja...
kn btl2 pow yana nak at uncle faizal,uncle faiz ang mamat photografer uh...
gurau ja...and qid pown xingin at tok cik uh....saje jerh ckp die kekash gelap kiteowg..
pasni aku n yana x jmpe lagi..3 bulan akan datang baru jumpe balik...
tu pown time raye....yana...ari tu adalah memory kita yg paling best aku rase...
x perah kite gurau babit an atok kita...mang giler btl time uh..

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.