Skip to main content

lepak ngan yana..




ari ahad ari tu 6hb balik melaka ada kenduri kawen..
ermmm time uh mg malaz giler nak g..ye laaa kampung uh an panaz..
ermmm..tapi,fikir2 balik kalau aku xg xpat la jumpe yana..
lame wooo x jumpe die..ni je la mase tok aku jumpe die..
sjak die duk asrama mg jarang giler jumpe..
mase balik kg uh aku,ayah,ibu n along ja...
kita owg tunggu family yana at pantai..
sempat gak aku snap sekeping gambar at tepi pantai uh..
lame tunggu family yana..sampai owg tegah mandi at laut uh
segan la aku dok pandang2 dieowg mandi..
hahahah...
tah pape tah dowg uh...


ermmm time at umah owg kawin uh..yana mang cun giler..
hahahaha...[jangan perasan sgt yana]hahahaha
tapi serius ar mg cun...pas makan aku terus lepak ngan yana
at satu kedai dkt2 c2...
parent kiteowg still lagi at umah owg kawin uh..
kiteowg ja yang lepak due owg at c2..
best giler arhh,lame xlepak ngan die..
last lepak ngan die time abg Ijam kawin uh..
tu pun hujung tahun lepas time lepas abik result PMR..
lame kiteowg x jumpe...dlm 6 7 bulan la gak x jumpe...
mang best giler dpt jumpe ni...
ye laaa kiteowgan jarang msg2 lagi skang ni..


tengah syok2 lepak atok cik mamat lak lalu at c2
ngan family die nak g umah owg kawin tu...
atok ckp at kiteowg "ape kowg buat kat cni,x g makan?dating saje kowg ni"
atok ckp kiteowg DATING!!!!!hahahaahah
ape la atok uh...kiteowg dh lame xjumpe laaaa...
adoiyai..
time lepak2 uh mcm2 lagu bukak.mcm2 crite kite owg borak..
mang best giler...kiteowg kutuk owg at c2 laaa...
ade owg at c2 yang mekap mak ai over gilr...
mang kelakar laaaa..mule2 aku x perasan tapi yana yang bagi tau...
perh!!boleh tahan gak yana ni...hahah...
satu lagi ada pak cik uh pakai kopiah yang cm rambot die...
dari jauh yana ckp "wei tgk pakcik uh pakai kopiah mcm rambut die"
qid ckp la at die.."bukan kopiah laaa tu rambut die"
puas kite owg bertengkar...biler pakcik uh dh dkt ngan kiteowg kiteowg die coz
menahan gelak....rupe2nye mang kopiah...kopiah tie berbulu2 mcm rambut
plak dari jauh...mcm kelakar laaa...owg tu pergi
je kiteowg gelak an dowg uh...perh!!!
lepas wedding uh kiteowg sume g umah pak cik rasmi...
umah die dkt2 c2 sje...
time on the way g sne aku naik satu kete ngan yana
naik kete famly die...dulu time kecik2 salu naik kete die kalau balik jelebu...
ermmm tringat plak time dlu2...


mase at umah tu kiteowg lepak same2 gak at dpan umah uh...
bler family atok cik mamat smpai nek lak ckp
"at sne tadi nek tgk kowg dating,kat cni pown dating..x boleh terpisah erk kowg ni??
ni kes dah lame x jumpe la ni..." YES!!!! mang kite owg dh lame x jumpe...
rindu sgt2 tau???ermmmmm...
tapi time at umah uh kejap jerk coz family yana kene balik awal cozdowg x tahan
ngan cuaca panaz at kg uh...mg panas giler arh kg uh...
aku pown x tahan...ikot an family aku pown nak balik awal..
tapi x boleh coz ayah ada janji ngan member die...
ermmm....tunggu je laaa...
kul 5.30 bru balik....sebelum balik uh sume mandi dlu coz takut panaz
plak dlm kete.....tapi spanjang perjalanan balik aku ingat sume time2 ngan yana uh..
tapi xpe...minggu ni 13hb aku jumpe die balik coz tok su punye anak kawin..
yeye jumpe yana balik...tapi tu last aku jumpe die coz pas uh die dh nak grak asrama balik..
mybe raye t bru jumpe balik..insya-allah..pape pown yana...aku betul syg ko..
ecehceh.....jiwang la plak..hahahaha
k esya..
daaa..

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.