Skip to main content

KENE BALING TEPUNG..



















































































































































ermm seperti yang di rancang
ari ni lepak at lake garden satu hari suntuk..
perh! penat poit...qid grak dari umah tadi kul 11 pastu
g bli air dlu at seremban coz si jejani uh suh qid bawak air plak..
pas uh smpa sne qid ajak dinie turun time uh die at kedai mak die.
lepak ngan qid..sempat gak la kite owg ambik gambar..
mcm2 borak ngan dinie..tunggu wani n fatin lambat sngat..
dah boring tunggu qid ajak dinie ngayau at lake garden uh..
pe lagi mrayap je kite owg...pas uh mak dinie suh dinie balik kedai
balik coz kedai ramai owg..terpaksa la dinie naik..tinggal aku
sowg2...aiiii tunggu2 dowg x datang pown..
boring dah aku tunggu...

ermm akhirnye dowg datang gak..bengang giler aku tunggu dowg..
time dowg dtg aku ngah lepak at tempat moto..dowg tipon cari2 aku..
tapi aku wat x tau jerh at atas uh...abis makan keropok lekor baru
aku turun..ermmm...dowg bli pizza tok aku...ai..bru mkn pizza esok uh makan lagi...
tpi nak wat cm ner an..owg bli mkn laaa...first2 tu aku rase yang dowg cm lain je tau..
maksud aku dowg cm rapat jerh...jelez plak aku...
ye la mane x nye...dtg same2 n then dowg tah pape tah coz dowg gelak2 n ckp2 sesame
sendiri..jelez plak aku..hahah...perlu kerh aku jelez???
oooohhh tidak...

pas makan uh aku g toilet coz nak betul an rambut ang dah kusut uh..
balik2 je tgk dowg tersenyum2 ari jauh...ati ni dah x sedap dah coz sbb g tu wani soh pkai
bju itam n bwk sapu tangan..pelik gak qid..
qid tanye wani kowg ni kenapa??wani kate x de pape..
pas tu qid tanye lagi kowg nak baling aku tepung erk???wani geleng an kepala die..
pas tu tup tup die owg baling qid ngan tepung...perh!!!bju bru tu beb!!!
ermmm x pe laaa...abis gak la qid kene baling ngan tepung uh..muka,bju sume arh!!!!!
adoiyai...biar an je laaa...sementare dowg dpt wat biar arh dowg wat..t dah x pat t
x dpt lak nak wat...ermm.. wani arh kepala die...die yg rancang..MATANG!!MATANG!!!
hahaahahhaha[ayat jejani]

tgh kecoh2 kene baling uh dinie plak anta msg ckp "ye ade owg kena buli"
adoiyai...sakit nye ati.....ajk die trun sekali die taknak coz takut ken baling tepung..
arh dinie.ko memang an!!suke tgk aku kene bli..
pas pesta tepung uh dowg coll auni..aku malz nak ckp ngan die..
aku suh wani n fatin ckp aku x da time uh..
sekali wani g ckp aku ade plak...kene laaa ckp ngan die...

ermmm ari ni jumpe atin x mcm selalu..xtau a kenape..
x byk ckp.masing2 byk wat hal sendiri...knp erk??
aku pown hairan..padahal at umah berkoba2 nak jumpe tu...
x tau la knp...
dah dkt nak balik tu baru borak ngan fatin
pasal esya,nazry n achik...
ermmm time cite uh nak nangis pown ade coz tringat at dowg...tapi tahan je laaa.
xkan nak nangis dpn owg plak an???tgh syok2 borak uh tgk wani cm boring
sje...mybe die x tau nak ckp ngan sape time uh aku ngan fatin tgh rancak berborak..
mak wani n atin dtg dlu dari akak aku...
dowg balik dlu..pape pown aku hargai ape yg dowg cube lakukan..
and thank to dowg coz blanja aku pizza...

time at sne uh aku byk ingat time aku ngan esya n yang lain2...xtau la kenape..
sbb tu agak nye aku x byk ckp ngan fatin...aku xtau la knp.
mybe aku rindu sgt kot at dowg...tapi nk wat cm ner an??
hanye kenangan je jd pengubat rindu..
esya qid miz gler at esya..
miz u so much!!!!
qid klu boleh nak je jumpe esya skang ni..
tapi qid x leh wat ape yg qid nak..qid hanye boleh jmpe esya
bler qid dah g kat tempat esya...
bile agk nye qid dpt jmpe esya agk nye...
k la esya..bye.

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi