Skip to main content

buat esya.

esya u tau x seja u pergi macam2 jadi tau..
qid x tau nak cakap kat sape lagi esya...
minggu ni,minggu paling qid benci.
dari ari sabtu ari tu (3/4/10) smpai sekarang
macam2 jadi..
ari sabtu ari tu atin balik.tapi qid x layan pown die..
die msg qid boleh hamun die pulak..
qid xtau kenape qid benci ngan die...
qid tension ngan owg lain die pulak tempat qid lepas an
kemarahan qid...KEJAM AN QID NI....
qid tanya nabila adik atin qid ni kejam ke???
die bolah cakap "nabila rase akak ni kejam jugak la."
perh! xtau nak ckap apa esya biler die cakap cam tu....
and die kata kadang2 die nak pukul je qid ni sbab buat akak die
nangis....qid ni kejam ke esya???
qid xtau ape qid wat time qid marah2 atin..
qid macam x sedar time uh esya...
esya pown tau an cam ner perangai qid.

bile ari selasa(6/4/10)
lain lak hal nye at sekolah...
qid patut nye bertugas ari tu,tap qid x buat
coz pg tu ngantok sgt...
sha budak kelas qid cam marah je at qid...
qid tau qid salah tapi qid mg ngantok giler2 pagi uh...
lagi pown ni bru first time qid x wat kerja...
qid tengok sha uh cam marah jeee...
problem ngan atin x sattle lagi ni timbol lagi satu masalah...
aiiii.....
penat qid macam ni esya....

skarang qid ngan wani tengah budk kelaz kite owg cakap kiteowg couple
padahal x pown...so,sebab uh qid dapat rasa an zati n
mane yang rapat ngan
qid cm dah benci qid sebab wat perkara x senonoh uh...
kite owg wat pown sebab nk tipu dowg coz bulan april ni je...
kesan kiteowg tipu uh mg kuat la.....
ari tu auni cam marah,pastu atin,tapi atin dah tau kiteowg tipu
die,n sekarang zati n sha pulak yang marah..
apa qid ngan wani patut bagi tau hal sebenar ker???
esya kalau u ada mesti u yg teman an qid tiap2 malam an?
sekarang qid sowg2 tau....
qid rindu esya,rindu sgt2

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.